Löneadministratör som vill vara med och utveckla Gemensam lön i Hälsingland

Arbetsbeskrivning

Kommunerna i Hälsingland håller just nu på att bygga en ny gemensam löneorganisation som ska ansvara för utbetalning av 17 000 löner och arvoden varje månad och för handläggning av pensioner och avtalsförsäkringar. Inledningsvis kommer du att bli anställd av Hudiksvalls kommun, för att sedan övergå som anställd till Bollnäs kommun, som är den kommun som kommer att ansvara för den nya gemensam löneorganisationen.

Den fysiska placeringen är Hudiksvall där du tillsammans med ett antal kollegor i löneteamet på personalenheten arbetar med lönefrågor för Hudiksvalls kommun. Under hösten 2022, när Gemensam lön i Hälsingland är på plats, kommer du och ett 40-tal kollegor, på fem orter i landskap, att arbeta med löner för flera kommuner i Hälsingland.

Löneteamet är en del av personalenheten som tillsammans med ekonomienheten och stabsenheten ingår i kommunledningsförvaltningen. Personalenhetens arbete leds av en personalchef. Inom lönteamet finns en teamledare som håller ihop det dagliga lönearbetet.
En kommun ansvarar för många viktiga funktioner i vårt samhälle-allt ifrån utbildning och social omsorg till teknisk service och räddningstjänst. Vi på kommunledningsförvaltingen ger både intern service och ser till att alla kommunens funktioner samordnas utvecklas och följs upp utifrån övergripande politiska beslut. Dessutom är kommunledningsförvaltingen med och utvecklar nya bostadsområden, nya stadsdelar, och vår landsbygd. Vi arbetar för ett hållbart Hudiksvall, som bidrar till ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet



ARBETSUPPGIFTER
Löneteamet hantera cirka 5 000 löneutbetalningar varje månad. Som löneadministratör är du tillsammans med dina kollegor i löneteamet ansvarig för att registrering, utbetalning och rättelse av lön samt att ge råd och stöd i lönefrågor till chefer, administratörer och medarbetare via vår lönesupportfunktion.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har yrkeshögskoleexamen till lönespecialist, gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning, handel- och administrationsutbildning på gymnasienivå eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete som löneadministratör. Det är en fördel om du är van att använda lagar och avtal inom personalområdet och gärna erfarenhet av de kommunala kollektivavtalen.

I rollen som löneadministratör är du van att arbeta självständigt, och att planera organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är lugn och stabil i pressade situationer, lyssnar och är mottaglig för andra personers argument och kan formulera dig på ett klart och tydligt sätt när du samtalar med andra. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och är tillmötesgående i ditt bemötande

ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.

I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.

Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.

Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html
Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Maria Larsson
0650-193 69
Vision Monica Lindblom
0650-191 99
Löne och systemansvarig Berit Nilsson
0650-19128
Personalchef Maria Larsson
0650 193 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hudiksvalls kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Besöksadress

Trädgårdsgatan 4 82480 HUDIKSVALL
None

Postadress

None
HUDIKSVALL, 82480

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024