Löneadministratör till Boliden

Löneadministratör till Boliden

Arbetsbeskrivning

För ett längre konsultuppdrag söker vi nu en löneadministratör till HR-avdelningen, Boliden.

Om företaget
HR avdelningen samordnar och utvecklar Boliden Gruvors arbete med HR frågor och processer. Våra verksamheter finns i Aitik, Garpenberg, Bolidenområdet, Kevitsa i Finland samt vid Taragruvan på Irland. På lönekontoret arbetar idag sex personer med utbetalning av löner till anställda i Sverige inom Boliden Bergsöe AB, Boliden Commercial AB och Boliden Mineral AB.

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör ansvarar du för att säkerställa den löpande löneutbetalningen. I arbetet ingår det också att kontinuerligt ge råd till både chefer och medarbetare samt att granska och säkerställa att rätt lön utbetalas. Tjänsten avser en heltid med Boliden som stationeringsort.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och ser gärna att du har kompletterat med vidareutbildning inom löneadministration, lönekonsult, lönekonom eller annan relevant inriktning samt har något års erfarenhet av arbete inom området. Som person är du flexibel och serviceinriktad och du trivs i samarbeten med andra. Vidare är du strukturerad, noggrann och tar gärna egna initiativ. Du har god datorvana och kunskaper i MS Office.

Tidigare erfarenhet från arbete i lönesystemet Agda PS och kunskap om våra kollektivavtal anses meriterande.
Befattningen kräver att du kan uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska.
Körkort B är ett krav.


Information och kontakt
Tjänsten som löneadministratör är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse och sträcker sig i ca 12 månader. För frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Petterström på telefonnummer 0910- 77 09 88. Passar beskrivningen in på dig är du välkommen med din ansökan via länk på Wikans hemsida, senast 28 augusti.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Botnia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 28 augusti 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024