Löneadministratör till Hertz huvudkontor

Arbetsbeskrivning

Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.

Vi söker nu en löneadministratör till vår avdelning People and Customer Experience för ett vikariat till 31 Oktober med möjlighet till förlängning.

Du är i din roll en del av ett team som idag består av sju personer med olika ansvarsområden,Head of People and Customer Experience och två HR Business Partner/löneadministratörer. Teamet arbetar med dels HR-relaterade processer och dels löneprocessen. Din roll kommer vara att arbeta med löneprocessen vilket innebär att du bland annat bearbetar och kontrollerar löneunderlag och reseräkningar, har hand om löneberedning och -utbetalning, arkiverar, tar fram rapporter och statistik, redovisar skatter och arbetsgivaravgifter samt sammanställer tid- och frånvarorapporter. Du rapporterar till Head of People and Customer Experience.

Vi söker dig som brinner för att arbeta med lön. Du ska ha examen som löneadministratör, lönespecialist, löneekonom eller motsvarande. Du har grundläggande erfarenhet av redovisning, i synnerhet avseende lönehantering. Vi ser att du besitter kunskaper kring pensioner, avtalsförsäkringar, förmåner och arbetstidslagen samt har erfarenhet från arbete i Hogia Lön+. Meriterande färdigheter är om du även har arbetat i Hogia PA och Flex HRM tid och resa.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarsfull med en stark serviceanda. Du tycker om att arbeta med människor och har förmågan att både vara självgående och arbeta i grupp.

Tjänsten avser ett vikariat på heltid med tillträde snarast. Senaste ansökningsdatum är 26 mars 2020. Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi vill att vår personalstyrka ska vara en återspegling av samhället. Vi är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften genom en ökad insikt om olika kunders krav, behov och förväntningar. Vi vet att kunnig personal skapar vår framgång och att grunder till vår framgång handlar om den service vi ger våra kunder. För att vi för allas skull ska vara säkra på att vi arbetar rättvist och kompetensbaserat i vår rekrytering vill vi att du är beredd på att tidigt i processen genomföra personlighetstester som mäter några för oss viktiga egenskaper. Utifrån de testerna och dina övriga kvalifikationer kommer vi gå vidare med de personer som vi ser har bäst förutsättningar att lyckas hos oss.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Åsögatan 108 i Stockholm. Eventuella frågor besvaras av Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary.


Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

Kontaktpersoner på detta företaget

David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager

Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger

Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: First Rent A Car Aktiebolag
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 26 mars 2020

Besöksadress

Box 12850 112 97 Stockholm
None

Postadress

Box 12850 112 97 Stockholm
., 11297

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024