Löneadministratör till sommarvikariat i centrala Göteborg

Löneadministratör till sommarvikariat i centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
"Ordning och reda, löning på fredag" är ett mantra du ofta upprepar. Har du dessutom några års erfarenhet av löneadministration och vill hoppa på ett spännande uppdrag i sommar? Vi letar just nu efter en erfaren löneadministratör för sommarvikariat till vår kund inom detaljbranschen. Kunden sitter i trevliga lokaler i centrala Göteborg.  

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.

Ansvarsområden
Som löneadministratör kommer du att hantera tjänstemannalöner enligt SRAT och Unionens kollektivavtal samt kollektivavtalslöner enligt Handelsavtalet. Du kommer självständigt bereda löner för ca 100 medarbetare och när så önskas, vara en support till dem i lönefrågor. 

Arbetstider
Tjänsten avser ett uppdrag på 100% under perioden 15e juni till 14e augusti. 

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen skall du ha arbetat med löneadministration i minst 3 år, med både tjänstemanna- och kollektivavtalslöner. Det är meriterande om du tidigare arbetat i Hogia Lön+ samt inom detaljbranschen. 


För att trivas i rollen är du kommunikativ och strukturerad. Då du kommer att vikariera för andra kollegor känner du dig trygg med att arbeta självständigt. Du är handlingskraftig om något oväntat dyker upp. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Erfarenhet
Minst 3 års erfarenhet av löneadministration.

Ansökan
2020-02-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Julia Lundahl, julia.lundahl@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.


Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2020
  • Ansök senast: 20 februari 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024