Löneadministratör till tjänsteföretag

Arbetsbeskrivning

Om kunden

Vår kund är ett tjänsteföretag med över 500 medarbetare fördelade på ett par kontor i Sverige. 250 av dessa medarbetare arbetar på stockholmskontoret. Det är ett seriöst och trivsamt företag med stadig tillväxt. På kontoret är det högt i tak och verksamheten leds av en oerhört engagerad personal som ständigt har många projekt på gång. Kontoret är beläget i fina lokaler i centrala Stockholm.

Om jobbet

Som löneadministratör på företaget kommer du att arbeta med hela löneprocessen som inkluderar cirka 500 löner varje månad. Du kommer att arbeta på HR-avdelningen som består av ett team på 4 personer.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:


- Lägga upp nyanställda i lön-och tidrapportsystem.

- Skatter och deklarationer

- Reseräkningar och traktamente

- Pensionshantering, framförallt i ITP1

- Semester

- Sjuklön

- Föräldraledighet

- Blanketter när någon slutar samt slutlön

- Bokföringsunderlag


Utvecklingsmöjligheter

Du får möjligheten att arbeta på ett spännande och kreativt företag med stadig tillväxt. Här erbjuds du ett öppet och prestigelöst klimat med seriösa och engagerade medarbetare. För rätt person så finns stora möjligheter att ta mer ansvar och utvecklas inom löneadministrationen.

Kompetenskrav

Vi söker dig med gymnasialutbildning och några års erfarenhet av arbete inom löneadministration. Det är meriterande om du har en löneekonomutbildning. Vidare behöver du ha kunskap om de arbetsrättsliga reglerna kring lön och vi ser gärna att du har erfarenhet av systemet Agda. Du har även grundläggande kunskaper i Officepaketet samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Personliga egenskaper

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som löneadministratör är du en självgående, social och prestigelös person som ser service som en viktig del i ditt arbete och som trivs i en miljö där det händer mycket. För arbetsuppgifterna krävs även att du är hjälpsam, noggrann och strukturerad.

Arbetstider, omfattning och tillträde

Tjänsten är på heltid under kontorstider. Tillträde sker så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Du kommer att vara anställd som konsult hos Hero och för rätt person finns stora möjligheter att blir rekryterad av kunden.

Sök jobbet

Skicka in din ansökan via länken nedan.

http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=400

Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Marielle Linder på 08-684 252 32 alt. marielle.linder@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 10 mars 2014

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024