Löneadministratör till Varner i Solna!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en serviceinriktad, social och systemintresserad löneadministratör till en av Nordeuropas största koncern av klädbutiker! Varner har totalt 1 400 butiker i 7 länder och sammanlagt 11 000 medarbetare. I din roll som löneadministratör kommer du arbeta på löneavdelningen i Solna som hanterar lönerna för de 3 200 i Sverige. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på initialt 6 månader, med start i april och med goda möjligheter till en fast anställning hos kund direkt efter avslutat uppdrag!

Ditt uppdrag

Som löneadministratör på Varner kommer du tillhöra ett kunnigt och kamratligt löneteam som består av 3 löneadministratörer och en lönechef. I din roll kommer du självständigt hantera lönerna för 1 – 3 bolag i lönesystemet Agda. Varner har fyra olika kollektivavtal inom detaljhandeln och i din roll kommer du ha en viktig supporterande roll gentemot medarbetarna. Arbetet innefattar bland annat att:

• Vara ett stöd till chefer och medarbetare vid lönefrågor, sjukfrånvaro och övertid

• Ta fram rapporter och statistik till myndigheter

• Sköta löpande pensions- och försäkringsrapportering

• Ansvara för att lönehanteringen utförs enligt gällande avtal och lagar

• Avstämning av semesterskuld samt diverse avstämningar av lönerelaterade konto vid månads-, kvartals- och årsbokslut.

Din bakgrund

För att klara av arbetsuppgifterna tror vi att du har några års erfarenhet av löneadministrativt arbete och är trygg i din roll! Här kommer du arbeta i en rörlig och ung bransch vilket sätter krav på att du är pedagogisk, uthållig och samarbetsorienterad. Har du tidigare arbetat i Agda ser vi det som meriterande, dock inget krav om du är systemvan. De övriga i löneteamet är dessutom prestigelösa och samarbetsorienterade och vi ser gärna att du också är det! Vidare ser vi gärna att du är intresserad av system och digitalisering då Varner har som ambition att arbete mer med dem bitarna.

När du blir en av oss

Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvariga Parastoo Afsharian (parastoo.afsharian@wise.se, 070- 713 00 48) och Malin Andersson (malin.andersson@wise.se, 073- 674 62 26.) Konsultchef är Mikaela Ahvenainen (mikaela.ahvenainen@wise.se, 076- 620 29 57).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 13 mars 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024