Löneadministratör - Vikariat

Löneadministratör - Vikariat

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har ett intresse för lön och vill arbeta inhouse med löneprocesser. Vill du arbeta tillsammans med ett stolt och engagerat team vars ledord är rätt lön i rätt tid? Då ska du söka dig till oss!
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som löneadministratör har du en viktig roll där du tillsammans med löneteamet arbetar för att alla medarbetare ska få rätt lön i rätt tid. Du är delaktig i löneprocessen och ansvarar för att på ett kvalitativt sätt hantera löpande personal- och löneadministrativa uppgifter, som t ex registrering av tilläggskontrakt och reseräkningar. Du är också ansiktet utåt gentemot myndigheter, försäkringsbolag och fackliga organisationer samt givetvis gentemot vår viktigaste resurs – våra medarbetare, vars frågor du besvarar på ett kompetent och professionellt sätt.
Du kommer också, tillsammans med övriga löneteamet, ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. Vi vill erbjuda dig möjligheten att påverka innehållet i din arbetsdag och att bidra till den ständiga utvecklingen av verksamheten och det praktiska arbetet i våra löneprocesser.
Vikariatet startar efter överenskommelse till och med 30 juni 2021.
Vilka erfarenheter söker vi?
Vi söker dig som i grunden har en avslutad gymnasieutbildning och gärna även en eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön. Har du erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration i en större organisation, både kollektivanställda och tjänstemän, så är det givetvis meriterande. Erfarenhet från detaljhandeln ser vi som mycket meriterande.
Viktigast för oss är att hitta rätt kollega till teamet och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en positiv inställning, initiativförmåga och ett genuint intresse för att utvecklas och lära dig mer inom löneområdet. För att du ska trivas hos oss behöver du vara en systematisk och välorganiserad person med förmågan att periodvis hålla ett högt tempo med flera saker i gång samtidigt. Du har lätt för arbeta såväl självständigt som i team och du trivs som bäst när du får ge service. För oss är det även mycket positivt om du har kunskaper inom SAP lön. Då det är en kommunikativ roll så krävs bra kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
Vad kan vi erbjuda?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna till och med år 2020 då vi flyttar till Barkarby.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 9 maj. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta det centrala rekryteringskontoret på jobbhk@lidl.se.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige KB .
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2020
  • Ansök senast: 9 juni 2020

Besöksadress

Anderstorpsvägen 22
Solna

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022