Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Ramböll i Sverige är inne i en expansiv fas med tydliga tillväxtmål. Vi tror på framtiden och erbjuder våra medarbetare spännande utmaningar. Tillsammans bygger vi morgondagens samhälle.

På HR-avdelningen arbetar idag 11 personer, varav 3 lönespecialister, för den svenska delen av Ramböllkoncernen som har 1500 anställda. Vi sitter i nyrenoverade och energieffektiva lokaler på söder i Stockholm. Vi söker nu en löneadministratör för en visstidsanställning fram till årsskiftet.

Vi erbjuder
Ramböll erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med kompetenta medarbetare i ett framgångsrikt och lönsamt företag under stark tillväxt. Vi jobbar i team och har tydliga processer och arbetssätt.

I jobbet som vikarierande löneadministratör på Ramböll arbetar du tillsammans med dina kolleger under hela löneprocessen med löpande löneadministration. I dina arbetsuppgifter ingår även upplägg och avslut av nya medarbetare, att göra körningar i lönesystemet för årsskifte, semesterårsskifte och kontrolluppgifter. Du ansvarar för att lönestatistik och övrig statistik rapporteras till rätt instans månads- eller årsvis. Du sköter administrationen av pension, grupp- och sjukvårdsförsäkringar. Utöver löneadministration kommer du också att jobba med förekommande HR-administration.

I vår lönehantering använder vi lönesystemet HogiaLön+ och för HR administration jobbar vi i Workday.

Du har utöver ovanstående en konsultativ roll gentemot chefer och anställda när det gäller lagar och avtal inom löneområdet. Vi är anslutna till kollektivavtal med Almega STD Svensk Teknik och Design.

Dina kvalifikationer
Du har några års erfarenhet av självständigt lönearbete i HogiaLön+. Vi förutsätter att du har datamognad och kan arbeta med Office-paketet, framförallt Excel. Har du därutöver erfarenhet från övriga system vi använder ser vi det som ett plus. Ekonomibakgrund är meriterande.

Som person är du självgående, ansvarstagande, noggrann, resultat- och serviceorienterad och har för vana att planera och organisera ditt arbete.

Vi vill att du kan börja relativt omgående och jobba större delen av sommaren och fram till årsskiftet.

Varför Ramböll?
Ramböll är ett framgångsrikt och lönsamt teknikkonsultföretag med många spännande projekt både i Sverige och utomlands. I allt vi gör har vi fokus på innovation och hållbar utveckling. Som en del av HR-funktionen får du ta stort eget ansvar och jobba i team som trivs och har roligt tillsammans. Lönespecialisterna har ett nära samarbete och stöttar varandra vid arbetstoppar.

På Ramböll tror vi att nya idéer föds och utvecklas när människor med olika bakgrund, kompetenser och personligheter möts och interagerar över professionella och nationella gränser. I praktiken innebär det att vi med många kontor i hela Sverige och övriga världen kan erbjuda våra medarbetare flexibilitet och frihet i arbetet. Den globala kunskapen återspeglas i den lokala närvaron. Vi erbjuder teamets fördelar med det stora företagets möjligheter, resurser och kompetens i ryggen.

Så här söker du
Du söker jobbet genom att följa instruktioner här på sidan. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Ulrika Lindberg på 010- 615 66 34. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har tagit beslut kring tillvägagångssätt och annonseringsvägar och undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Holmqvist
+46 +46 40 10 54 00
Robert Ahlberg
+46 10 615 63 22

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ramböll Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Individuell
  • Heltid/vikariat
  • Publicerat: 27 juni 2013

Besöksadress

Krukmakargatan 21
None

Postadress

Krukmakargatan 21
Stockholm, 11851

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024