Löneadministratör/HR-support till Universitetskanslersämbetet - vikariat

Arbetsbeskrivning

Den 1 januari 2013 bildades en ny myndighet, Universitetskanslersämbetet, för granskning av effektivitet, uppföljning, tillsyn, kvalitetssäkring av högre utbildning. Universitetskanslersämbetet ska bidra till att stärka högskolesektorn och Sverige som kunskapsnation. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av mångfald och respekt för allas lika villkor. Mer information om vår verksamhet finner du på www.uk-ambetet.se

Tjänsten Som löneadministratör ingår du i avdelningen administration och IT. Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir löner och löneadministration. Rollen innebär också att du, tillsammans med myndighetens HR-strateg, bidrar till att utveckla och effektivisera personalarbetet.

Dina arbetsuppgifter kommer att innebära:



• ansvar för ca 90 löner

• arvodesutbetalningar till externa uppdragstagare

• hantera myndighetens reseräkningar

• arbete med personal- och lönesystem

• upprätta anställningsavtal

• ansvar för personalarkiv

• övrig personaladministration

• eventuellt annat eget ansvarsområde inom HR

• vid behov, stötta övriga funktioner inom avdelningen

Din bakgrund Du har någon form av löneadministrativ utbildning eller motsvarande gärna kompletterat med annan utbildning inom HR-området. Vi ser helst att du har ett par års erfarenhet av lönearbete. Har du dessutom erfarenhet av arbete vid en statlig myndighet och lönesystemet Palasso är det även meriterande. Du har ett stort intresse för personalfrågor, en stark drivkraft och en vilja att utveckla dig inom personalområdet. Arbetet med myndighetens löner kräver dessutom noggrannhet och att du behärskar svenska väl i tal och skrift. Vi förutsätter goda kunskaper i Office-paketet.

Universitetskanslersämbetet strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning och värnar om en rekrytering som är fri från diskriminering.

Anställningsvillkor Anställningen är ett vikariat t.o.m. 2014-08-31. Heltid. Tillträde snarast.

Låter detta intressant? Vill du veta mer är du välkommen att kontakta chefen för administration och IT, Nina Karlstedt, eller HR-konsulten Erik Lundeborg som hjälper oss i detta arbete. Du kan även tala med de fackliga företrädarna Maria Malmström (SACO) eller Anna Lundh (ST). Samtliga kan nås via UK-ämbetets växel, 08-563 085 00.

Ansökan Vi ser fram emot din ansökan snarast, dock senast den 12 augusti. Du söker tjänsten via länken www.uk-ambetet.se/jobb Intervjuarbetet kan komma att påbörjas redan innan ansökningstidens utgång.

Sammanfattning

Besöksadress

Box 7703
None

Postadress

Box 7703
Stockholm, 10395

Liknande jobb


HR Internship

HR Internship

24 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

22 april 2024