Löneadminstratör

Arbetsbeskrivning

Temabo arbetar för en salutogen äldreomsorg som fokuserar på vad som är meningsfullt för den boende ur ett hälsoperspektiv. Vår ambition är att våra verksamheter ska bli föredömen när det gäller salutogen äldreomsorg och där aktiviteter och rehabilitering ses som en naturlig del i vård- och omsorgsarbetet. Vi använder oss även av musikens positiva effekter på hälsan.

Temabo har idag tolv verksamheter i Falun, Sollentuna, Solna, Stockholm på Kungsholmen och Södermalm , Östra Göinge samt i Örkelljunga. Vi som leder verksamheten har en bred erfarenhet från olika verksamheter inom vård och omsorg, med en gemensam uppfattning att mycket går att göra annorlunda och bättre.

Temabo söker en löneadministratör till företagets supportfunktion med placering i Stockholm. Som löneadministratör får du ett brett arbetsområde där du får vara med och bygga upp företagets lönefunktion. Dina arbetsuppgifter som löneadministratör kommer i huvudsak innebära ett stort ansvar för de ca 1 000 löner som betalas ut varje månad. Företaget är under expansion vilket innebär att antalet löner kan komma att öka. I din roll ingår även att tillsammans med ansvarig kollega i lönefunktionen ansvara för hela företagets löneprocess, stödja chefer och personaladministratörer i deras arbete med lönerapportering ute på verksamheterna samt administration kopplat till löneområdet så som framtagande av statistik och rapporter, inrapportering av pensioner och skapande av bokföringsunderlag etc. Tillsammans med övriga kollegor i supporten arbetar du med ständiga förbättringar utifrån vår verksamhetsfilosofi och utifrån våra ekonomiska resultat och mål.

För att motsvara de kompetenskrav vi ställer på dig är det en förutsättning att du har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet samt minst fem årserfarenhet från lönearbete. Det är meriterande om du har jobbat i HRM eller har erfarenhet från flera olika typer av lönesystem samt är van att arbeta med stora flöden. Du har god kännedom om lagar, kollektivavtal, resereglemente, pensioner och gärna också försäkringar. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Då även företagets använder sig av ett separat bemanningssystem är det positivt om du har kunskap och erfarenhet av schemaläggning och bemanningssystem för att kunna bistå inom detta område vid behov. I rollen kan också ingå att bistå ekonomiavdelningen med lättare administrativt arbete såsom lev och kundreskontra.

Som person är du självgående, strukturerad, noggrann i det du gör och driver på i processer samt kan arbeta i ett högt tempo. Du har ett stort intresse av människor och kan skapa förtroende samtidigt som din integritet är hög.

Tjänsten är en 100 % visstidsanställning (om 3 mån) med placering i Stockholm, tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-chef Kristina Segerborg
076407161
Löneansvarig Malou Anden
0736630689
Ekonomichef Cecilia Andrén
0700920527
Driftschef Mona Lindgren
0760389953
VD Olof Ryderberg
0707278545
Mojgan Ommati, Enhetschef
0704-424 14 62
Charlotta Wallström,
070-789 33 77
Charlotta Wallström, Verksamhetschef Alströmerhemmet
070-789 33 77
Angela Plambeck, Verksamhetschef Berga
072-252 06 40
Mojgan Ommati, Enhetschef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Temabo AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Publicerat: 23 augusti 2013

Besöksadress

Folkskolegtan 26
Stockholm

Postadress

Katarinavägen 20
Stockholm, 11645

Liknande jobb


Administratör

Administratör

23 maj 2024

Administratör

Administratör

22 maj 2024