Löneassistent

Arbetsbeskrivning

Särnmark är ett av Sveriges äldsta och ledande assistansföretag. Med över 20 års erfarenhet av att arbeta med barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar vet vi vad som krävs för att ge våra kunder den trygghet och det stöd de har rätt till.

I ditt arbete som löneassistent på Särnmark arbetar du med olika delar av löneadministrationen på företaget.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

* Registrera anställningsavtal och uppsägningar i löne- och tidrapporteringssystem
* Upprätta intyg, exempelvis arbetsgivarintyg och inkomstberäkningar från Försäkringskassan mm.
* Arkivering och andra administrativa uppgifter såsom postutskick etc.
* Ta emot förfrågningar via telefon och svara på frågor kring intyg etc. från assistenter, kunder och myndigheter m.fl.

Vem är du?

* Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete inom administration eller någon form av lönarbete
* Det är meriterande om du tidigare har arbetat med lönesystemet Agda eller har tidigare erfarenhet från vårt verksamhetsområde
* Du är serviceinriktad i kontakterna med kunder, assistenter och andra samarbetspartners som myndigheter m.fl.
* Du är ansvarstagande, lättlärd och gillar administrativ ordning
* Du har datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift

Särnmark erbjuder ett arbete där du kommer arbeta tillsammans med såväl kollegor på kontoret som utåt med kunder, assistenter och myndigheter. Du kommer att ingå i ett löneteam på 5 personer.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-ansvarig Lisa Warström
08-50592024
Ekonomichef Magnus Krossén
08-505 920 12
HR-ansvarig Lisa Warström
08-50592024
Chef juridik och HR Lisa Warström
08-50592024

Sammanfattning

Besöksadress

Smidesvägen 7
Solna

Postadress

Box 1393
Solna, 17141

Liknande jobb


Administratör

Administratör

3 maj 2024

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

14 maj 2024