Löneassistent

Arbetsbeskrivning

Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som valt att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra invånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.

Välkommen att bli en av oss!

Som en del av Region Gotland utvecklar och erbjuder serviceförvaltningen effektiva tjänster som skapar värde för kunden. Vi månar om kvalitet och service, är tydliga i våra åtaganden och för en aktiv dialog med våra kunder. Våra verksamhetsområden är IT/telefoni, ledningsstöd, måltidsförsörjning samt logistik.



ARBETSUPPGIFTER
Löneadministrativa enheten är placerad i Slite och tillhör serviceförvaltningen. Vårt uppdrag är att se till att samtliga anställda inom Region Gotland får rätt lön i rätt tid. Vi ger också råd och stöd till regionens chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor. Vi är indelade i team som levererar tjänster till regionens samtliga förvaltningar, vilket innebär att vi arbetar med flera olika avtalsområden. Nu söker vi två nya medarbetare som vill vara med och utvecklas tillsammans med enheten. Den ena tjänsten är en tillsvidareanställning och den andra ett föräldravikariat.

Som löneassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att registrera och utföra löneberäkningar samt att kontrollera och rätta löner. Region Gotland använder IFS HR och HR+ (Bluegarden) som systemstöd. En viktig del i ditt uppdrag är att ge råd och stöd till chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor. Du kommer också ha löpande kontakt med externa intressenter som exempelvis Försäkringskassan och Kronofogdemyndigheten. I dina arbetsuppgifter ingår även administration av anställningsavtal, arbetsgivarintyg, anställningstider, semester, frånvaro, arvoden och scheman i vårt personalsystem.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har treårigt gymnasium med inriktning mot ekonomi eller administration. Önskvärt är även en kvalificerad yrkesutbildning inom samma område. Du har erfarenhet av arbete som löneassistent samt kunskap kring avtal och lagar enligt det kommunala avtalsområdet. Goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Önskvärt är också erfarenhet av arbete med schema-/bemanningsmodul i Windowsmiljö.

Som person är du noggrann och har ett självständigt och strukturerat arbetssätt. Du har en hög servicenivå i förhållande till dina kunder och har förmåga att förklara på ett tydligt och enkelt sätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Göran Karlström
0498-20 63 01
Enhetschef Göran Karlström
0498- 20 63 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Gotland, Löneadministration VISBY
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-01-01 , upphör: 2014-12-31
  • Publicerat: 23 oktober 2013

Besöksadress

Visborgsallén 19 Visby
None

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022