Lönechef

Lönechef

Arbetsbeskrivning

Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Löneserviceenhetens uppdrag är att driva, utveckla och leverera tjänster inom det löne-och personaladministrativa området med fokus på hög kvalitet och effektivitet samt ge god service till förtroendevalda, chefer, medarbetare, myndigheter och intresseorganisationer. Enheten ska vara initiativtagare till utvecklingsarbete och ligga i framkant inom sitt ansvarsområde och utifrån detta ge förslag till beställarkommunerna. I enhetens uppdrag ingår även att ha spetskompetens och vara sakkunnig inom områdena lön, förmåner, pension och personalrelaterade försäkringar.

Det pågår en förändringsprocess av Löneserviceenheten där ny organisation och nya kompetenser ger styrka att nå hög kvalitet i vårt uppdrag! Vi kartlägger våra processer och automatiserar de delar vi kan för en effektivare leverans och högre kvalitet då vi kan lägga tiden på de värdeskapande delarna i processerna. Detta är en resa och vi söker nu dig som vill vara med i ledande befattning och driva detta arbetet! Är det du?

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta med att utveckla löneserviceenheten och samtidigt verka för en bra arbetsmiljö där en effektiv löneprocess med hög kvalité säkerställs? Som lönechef i Burlövs kommun kommer du ha en drivande roll i förändringsarbetet och leda dina medarbetare till en enad och utvecklingsorienterad lönefunktion.

Ditt team består av en systemförvaltare, en handläggare med inriktning på ersättningsfrågor, försäkringar och pensioner samt 3 löneadministratörer och 3 lönespecialister.
Du har ansvar för såväl verksamhet, personal som ekonomi och rapporterar till personalchef i Burlövs kommun.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning för uppdraget, liksom formell erfarenhet från ledarskap. Du har mycket goda kunskaper inom löneområdet och har tidigare arbetat processorienterat och drivit framgångsrikt förändringsarbete. Du gillar utmaningar.

För att lyckas i rollen ser vi framför oss en uthållig och prestigelös ledare med förmåga att engagera, delegera och skapa ett positivt arbetsklimat som kan inspirera och motivera medarbetare att uppnå gemensamma mål. Du värnar om respekt för politiken, myndighetsutövningen, medarbetarna och kommuninvånarna.

Då tjänsten inkluderar många olika kontaktytor inom organisationen söker vi dig som har god förmåga att se helheten för organisationens bästa samt har lätt för att bygga samarbeten och relationer med en känsla för kommunikation.

Du har ett nära ledarskap som skapar bästa möjliga förutsättningar för organisationen, där du är:
• en god relationsskapare
• motiverande och inspirerande
• ärlig och äkta
• modig
• utvecklingsorienterad utifrån ett helhetsperspektiv

ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.

Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Palmér
040-439167
Lönechef Annika Behm
040-439449

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun, Löneservice
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Postadress

Box 53
Arlöv, 23221

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023