Lönehandläggare

Arbetsbeskrivning

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns på över 100 orter i skandinavien och med mer än 40 varuhus i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmst åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.

Om tjänsten

Löneavdelningen på Biltema Sweden AB hanterar bolagets samtliga löner, vilket idag omfattar 42 varuhus samt övrig organisation. Under kommande år kommer Biltema att expandera i stadig takt och kommer så småningom att omfatta ca 60 varuhus.  

Som Löneadministratör har du hand om hela löneprocessen och du supporterar varuhuscheferna i deras löneadministrativa frågor, både rent praktiskt och utifrån gällande kollektivavtal. Du servar organisationen med rapporter och statistik, och ser till att samtliga processer inom ditt ansvarsområde fungerar effektivt.

Hantering av försäkringar, pensioner, ärenden hos försäkringskassan, AFA, arbetsgivarintyg och rekvireringar är en del av din vardag.

Om Dig

Vi söker dig som har arbetat med löneadministration i minst 2-3 år. Du är väl insatt i både Detaljhandelsavtalet, Detaljhandelsavtalet för tjänstemän samt Tjänstemannaavtalet . Vi ser gärna att du är en erfaren användare av Agda PS , och om du även har erfarenhet från TilTid är det ett plus. Du har goda kunskaper i Officepaketet och du är van att hantera rapporter och sammanställningar.

Du har en professionell framtoning och du arbetar serviceinriktat både gentemot dina uppdragsgivare i varuhusen samt mot dina närmsta kollegor. Du tycker om att arbeta i team och ser samarbete som en förutsättning för att lyckas i din roll. Du är flexibel och prestigelös och tycker om att arbeta med flera projekt parallellt.

Som löneadministratör på Biltema Sweden AB är det en förutsättning att du är noggrann och att du har ett strukturerat arbetssätt, att du arbetar lösningsfokuserat, att du kan se förbättringsområden och att du har förmåga att driva dem till avslut.  
Givetvis delar du Biltemas värderingar; Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.

 

Sista ansökningsdatum: 20160907, löpande urval

Arbetsplats/placering: Helsingborg

Anställningsform: Heltid

Antal tjänster: 1

Har du frågor kring tjänsten kontakta: HR-chef Gunbritt Murphy 0709498238

 

Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev.
Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.
Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Torbjörnsdotter
+46 10-4901565
Helen Karlsson
+46 701 47 29 85
Louise Pettersson
+46 709 367980
Gunbritt Murphy
+46 709 49 82 38

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Biltema Sweden AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 24 augusti 2016

Besöksadress

Skogsbovägen 16
None

Postadress

Garnisonsgatan 26, 2nd FL
Helsingborg, 25466

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024