Lönehandläggare

Arbetsbeskrivning

vid Personalavdelningen. Sista ansökningsdag: 2018-08-20.

OM TJÄNSTEN
Personalavdelningen arbetar med strategiskt och konsultativt stöd till universitetsledningen, institutioner och enheter i frågor som tolkning och tillämpning av arbetsrättsliga lagar och avtal. Personalavdelningen svarar också för utveckling av universitetsgemensamma policyer och riktlinjer, strategisk chefsförsörjning samt löneadministration och därtill angränsande frågor.

Vid Lönesektionen är vi 13 medarbetare som bl.a. administrerar 5 600 löner i personaladministrativa systemet Primula. En del lönehändelser registreras i dag vid Lönesektionen, samtidigt som utvecklingen går mot utökad egenrapportering.

Vi söker nu en lönehandläggare som är intresserad av att bidra till och utvecklas i en spännande universitetsmiljö tillsammans med engagerade kollegor. För att trivas hos oss är du öppen och nyfiken som person. Vidare har du ett brinnande intresse för lönearbete.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll ingår följande:


* Att tillse att gällande lagar, regler och kollektivavtal följs.
* Att självständigt handlägga löner för ett antal institutioner.
* Handläggning av olika typer av ersättningar, utbetalning av stipendier, mm.
* Kontroll, avstämning och uppföljning.
* Daglig kontakt med handläggare och chefer på institutionerna.
* Kontakt med berörda myndigheter.
* Utöver lönearbetet ingår även viss ekonomiadministration.
* Upprättande av intyg.


VI SÖKER DIG SOM
* Minst 1 års erfarenhet av löneadministration.


* Minst 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper.
* Goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel.
* Obehindrade kunskaper i svenska i tal och skrift.
* Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska.


Det är meriterande om du har:


* Lönespecialistutbildning, eller annan relevant utbildning för anställningen.
* Erfarenhet av statliga kollektivavtal.
* Erfarenhet av arbete med ekonomiadministration.
* Erfarenhet av att utbilda och informera i din yrkesroll.


Rollen som lönehandläggare ställer krav på ett strukturerat arbetssätt och en vana av att arbeta mot deadlines. Vidare ställer rollen krav på att du har ett noggrant arbetssätt för att säkerställa att du upprätthåller en god kvalité i ditt arbete. Då rollen innebär många kontakter, är du serviceinriktad som person och har god samarbets- och kommunikativ förmåga.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av sektionschefen Eva Andersen, tfn 08-16 20 99, eva.andersen@su.se

Närmare information om rekryteringsprocessen lämnas av ansvarig rekryteringskonsult Lovisa Flygare, Lovisa.flygare@academicwork.se

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet – forskning, utbildning och samverkan i den internationella frontlinjen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 13 juli 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024