Lönehandläggare, lönesupporten

Arbetsbeskrivning

Rikspolisstyrelsen söker lönehandläggare till Polisens verksamhetsstöd, Polisens administrativa center, PA-sektionen, lönesupporten, i Linköping.

Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen. Riksdagen har fattat beslut om att Rikspolisstyrelsen och polismyndigheterna ska samlas i en myndighet 2015 vilket innebär att nuvarande organisation kommer att förändras.

Polisens verksamhetsstöd genomför och vidareutvecklar tjänster åt Polisen i hela landet på uppdrag av Rikspolisstyrelsens huvudkontor. Vi arbetar enligt beställar-utförarmetoden.

Polisens administrativa center (PAC) är en enhet inom Polisens verksamhetsstöd. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens ekonomi- och personaladministration.

Arbetsuppgifter
Som lönehandläggare arbetar du både självständigt och i grupp med att handlägga löner i det personaladministrativa systemet Palasso samt att ge information, service och rådgivning till samtliga medarbetare inom Polisen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- goda kunskaper om och erfarenhet av att handlägga löner
- goda kunskaper och god vana av it-baserat arbete.

Meriterande
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av lönehandläggning inom det statliga avtalsområdet
- erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso
- erfarenhet av arbete i support
- erfarenhet eller kännedom om Lean Production.

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Dessutom krävs att du är noggrann, kan ta egna initiativ och har god kommunikativ- och samarbetsförmåga.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Rikspolisstyrelsen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Våra anställda har tillgång till friskvård.


Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger på Tornbyvägen 1 i Linköping.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta gruppchef Annika Wiström, tnf 010-56 35 020. Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se.

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 30 augusti 2013. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format.

Skicka din ansökan via e-post ansokningar.rps@polisen.se eller till adressen: Rikspolisstyrelsen, Registratorskontoret, Box 12256, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med ref. nr 237/13 i mailets ärendemening.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022