Lönekonsult

Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid och framtid, natur och stad, Sverige och världen. Varje år passerar många miljoner människor Sigtuna kommun via landets största flygplats. Men snarare än en plats att resa ifrån är det här en plats att komma hem till. Välkommen till Sigtuna kommun.

Vill du vara med i vårt utvecklingsarbete till att bli en mer effektiv och digital löneenhet är detta ett jobb för dig!

Här kommer du till en trevlig och välkomnande grupp där man inkluderar varandra. Gruppen består av 5 lönekonsulter med stor kunskap inom området och som hanterar ca 4 200 löneutbetalningar per månad.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en lönekonsult till vår löneenhet.

Som lönekonsult hos oss arbetar du med alla arbetsuppgifter som ingår i löneprocessen, från hantering av anställningar till kontroller, intyg, rättelser och utredningar fram till verkställande av lön samt efterarbete. Du hanterar löner samt ersättningar till uppdragstagare och förtroendevalda.
Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra delar på löpande arbete samt har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

Du kommer vara en del av vår Löneservice vilket innebär att du på bästa möjliga sätt ger stöd och service till verksamhetens chefer och chefsstöd. Vi brinner för att leverera tjänster och bemötande av högsta kvalitet vilket vi ser att du också gör!


KVALIFIKATIONER
• Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen.

• Du är van att tolka olika kollektivavtal och är väl insatt i lagstiftning och regelverk som berör löneområdet. Du hanterar Officepaketet mycket väl och särskilt Excel.

• Rollen inkluderar många kontakter och vi ser därför att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift.

• Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som arbetar lika bra självständigt som i team. Du är lösningsorienterad, strukturerad och tycker om att arbeta mot deadlines.

• Då rollen inkluderar att supporta verksamheten i olika lönefrågor behöver du dessutom vara serviceinriktad, pedagogisk och ha ett professionellt bemötande.

• Med din positiva inställning och goda samarbetsförmåga finner du det självklart att bidra till ett trevligt arbetsklimat och att vidareutveckla löneenheten.


Det är meriterande om du har erfarenhet av lönerelaterad redovisning.


ÖVRIGT
Sigtuna kommun erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid! Läs gärna mer om våra förmåner:
https://www.sigtuna.se/sv/Om-Sigtuna-kommun/lediga-jobb/Formaner-for-dig-som-anstalld-i-Sigtuna-kommun/

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lönechef Linda Tapper
08-591 26630

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, Hr-enheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2020
  • Ansök senast: 12 maj 2020

Besöksadress

Södergatan 20 19585 Märsta
None

Postadress

Södergatan 20
Märsta, 19585

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024