Lönekonsult

Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!



ARBETSUPPGIFTER
Om oss
Löneenheten tillhör Stadsledningsförvaltningens centrala HR-avdelning, som utöver enhetschef består av fem lönekonsulter, en systemutvecklare, två systemförvaltare och en HR-controller. Löneenhetens uppdrag är att vara stödjande i löne- och pensionsprocesserna, med stort fokus på att utveckla och effektivisera vårt arbete för att skapa värde för organisationen.
Vi har en nära dialog med stadens chefer och chefsstöd. Stadens personal- och lönesystem är Heroma, vilket även förser stadens många andra system med information genom integrationer.

Arbetsuppgifter
• Arbeta konsultativt och rådgivande, både till våra kontaktytor och till dina kollegor
• Hantera anställningsavtal, arbetsgivarintyg, inkomstuppgifter mm.
• Ha kontakt med myndigheter och arbetslöshetskassor
• Pensionsadministration
• Ge stöd och support till chefer, chefsstöd och medarbetare i löne- och pensionsrelaterade frågor och processer
• Skapa och upprätthålla goda relationer med våra kontaktytor
• Att självständigt eller i grupp driva, planera och utveckla våra förbättringsprojekt


KVALIFIKATIONER
Erfarenhet av löne- och pensionsadministration inom offentliga sektorn är meriterande och du har också goda kunskaper om arbetsrättslig avtalstillämpning, och särskilt goda kunskaper om kollektivavtalet Allmänna bestämmelser. Tjänsten kräver att du har lägst utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha väldigt god datorvana och god kunskap om Office-paketet. Arbetet kräver att du har lätt för att uttrycka dig tydligt i tal och skrift.

Som person är du en god analytiker, ser sammanhang för att kunna lösa komplexa frågor och problem. Du är serviceinriktad vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, och du har en god empatisk förmåga. Vardagligt samarbete och flexibla lösningar pågår ständigt för att skapa helhetssyn och åstadkomma smartare och effektivare processer för staden. Du känner stort ansvar för helheten och är kvalitets- och resultatmedveten. Vi ser att du aktivt bidrar till att identifiera möjligheter att digitalisera eller automatisera flöden i de olika lönerelaterade processerna.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Intervjuer och urval kommer att ske löpande.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landskrona stad, HR-avdelning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 11 september 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024