Lönekonsult till Lidingö stad

Lönekonsult till Lidingö stad

Arbetsbeskrivning

Löneenheten består i dag av nio personer som arbetar på uppdrag av stadens verksamheter med utveckling och drift av personal- och löneprocesser. Vi tillhör stadsledningskontoret som är en av våra sex förvaltningar i Lidingö stad. Hos oss arbetar cirka 120 medarbetare. Stadsledningskontoret fungerar som bron mellan politik, förvaltning och stadens olika verksamheter.

Dagligen hjälper vi våra kollegor med råd, stöd och service inom hr/lön, ekonomi, upphandling, kommunikation, registratur, juridik och it. Här samlas stor kompetens och många yrkeskategorier vilket ger en dynamisk arbetsmiljö med mycket utbyte och lärande.

För oss är det viktigt att du mår bra och har en god balans mellan jobb och fritid. Du har därför möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan. Vi erbjuder även flextid, friskvårdsbidrag, en timmes friskvård i veckan, hälsodagar samt tillgång till friskvårdslokal. Som nyanställd går du vår centrala introduktion Medarbetarlyftet.

I Lidingö stad värdesätter vi gott ledarskap och alla chefer har gått utbildning i utvecklande ledarskap.

Välkommen till Lidingö stad!

Arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att du arbetar med ärendehantering och support mot våra chefer och löneadministratörer på förvaltningarna. Du utbildar, stöttar med rådgivning i frågor inom arbetsrätt, systemtekniska frågor i personalsystemet samt tolkning av kollektivavtal och lagar. Support sker både via telefon och i vårt ärendehanteringssystem.

Du hanterar också löpande löneadministration så som slutlöner, semesteromställning, avstämningar och även rapportering till myndigheter så som Försäkringskassan, Kronofogden och A-kassan.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning. Har du studerat YH-utbildning inom lön eller ekonomi, gått personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning är det meriterande. Du behöver ha erfarenhet av administrativt arbete och det är en fördel om du arbetat i en konsultativ roll mot kunder samt gett service via telefon eller digitalt. Digital kunskap och god datorvana är ett krav samt god svenska i både tal och skrift.

Vi på löneenheten har kommit långt i utvecklingen av digitala löneprocesser. Detta är ett pågående arbete och det är en fördel om du är intresserad av digitalt utvecklingsarbete. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i personalsystem eller ekonomisystem. Lidingö stad har Heroma som personalsystem. Har du arbetat med och har kunskap om relevanta arbetsrättsliga lagar och avtal inom kommuner och regioner är det en fördel.

Som person är du bra på att skapa och underhålla kontakter. Du har lätt för att strukturera upp ditt arbete och se vad som behöver göras. I Lidingö stad arbetar vi utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. De ger oss vägledning i hur vi vill uppfattas och agera för att ge god service och det bästa stödet till Lidingöborna. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid, 100%

Ansökan

Ansök senast: 2024-03-19, urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!


Kontaktperson

Jeanette van der Hagen

Rekryteringskonsult

Jefferson Wells
070-377 14 13

Jeanette.vanderhagen@jeffersonwells.se

Fackliga företrädare

Facklig representant

Nås via stadens växel, 08-731 30 00



Övrigt

Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Inledande provanställning kan bli aktuellt. Vi har 39 timmars arbetsvecka, måndag till fredag.

Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15 minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärande organisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans.

Vill du veta var vi finns?
Se arbetsplatsen på karta här

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2024
  • Ansök senast: 19 mars 2024

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18182

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024