Lönekonsult till redovisningsbyrå i Stockholms city

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven och ambitiös lönekonsult för ett konsultuppdrag på 6 månader. Vår kund som är en framgångsrik och snabbväxande redovisningsbyrå med kontor mitt i Stockholm söker en lönekonsult som självständigt kan hantera löner ”från ax till limpa”.




Arbetsuppgifter


I rollen som lönekonsult kommer du att ansvara för att sköta hela löneprocessen. I arbetsuppgifterna ingår även avstämningar, bokföring av lön och att besvara frågeställningar via mail. Lönebearbetning och beräkning sker i Kontek. Du kommer att ingå i ett team på fyra personer som hanterar cirka 650 löner från en rad olika företag, både till tjänstemän och kollektivanställda.

Kvalifikationer


Du har ett par års erfarenhet av och behärskar självständigt hela löneprocessen kring löneberäkningar, avstämning och bokföring av lön. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal. Det är även meriterande om du har arbetat i lönesystemet Kontek.


Du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift.




Personliga egenskaper


För vår kunds räkning söker vi dig som är noggrann och ansvarstagande. Det är viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom löneområdet. Du har pondus och vågar ifrågasätta. Vidare söker vi dig som är social, nyfiken och framåt. Du behöver gilla förändring och som person är du positiv, flexibel och hjälpsam.




Mer om tjänsten


Vår kund erbjuder ett intressant och utvecklande arbete på en framgångsrik redovisningsbyrå. De har haft en brant utvecklingskurva och har vuxit kraftigt de senaste åren. Vår kund har även utsetts till Gasellföretag och Superföretag ett flertal gånger.

Organisationen är platt och erbjuder stora möjligheter för alla medarbetare att vara med och påverka. Medelåldern på företaget är relativt låg och många medarbetare är nyutexaminerade civilekonomer. Redovisningsbyrån är ett tight gäng som värdesätter öppenhet och gott samarbete och alla har roligt tillsammans. Företagskulturen präglas av frihet, innovation och nytänkande.

- Tillträde: Omgående

- Omfattning: Heltid

- Uppdragstyp: 6 månaders inhyrning med eventuell möjlighet till förlängning




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.




Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.

- AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.

- Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Nacka
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 11 oktober 2018

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024