Lönekonsult (vikariat, 2 st)

Arbetsbeskrivning

I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. BRA är fundamentet som alla våra medarbetare bär med sig i sitt arbete och sina möten med kommuninvånare, kollegor, myndigheter och andra aktörer. Vi har ett professionellt och respektfullt bemötande, oavsett vem vi möter. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, där vår värdegrund avspeglar sig i all vår verksamhet.Vi vet, att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas.Och det är - precis som vår värdegrund - BRA

VÄLKOMMEN TILL OSS!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att administrera löneutbetalningar via vårt personaladministrativa system Heroma. Vi arbetar också med vikariehanteringsmodul, HeromaRese LAS-bevakningsprogrammet . Vi handlägger även avtalsförsäkringar och pensioner.




Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.

Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministration. Arbetet är självständigt och du ansvarar för lönehantering för både Landskrona stads medarbetare och för våra kommunala bolag.

Vi söker dig som är noggrann, självgående, tycker det är stimulerande att arbeta konsultativt och har ett stort intresse av att arbeta med lön. Har du tidigare erfarenhet av arbete med pensioner, försäkringar och statistik är detta ett stort plus. Du har givetvis mycket god datorvana.
Meriterande är god kännedom om kommunala kollektivavtal, erfarenhet av Heroma samt av att utbilda inom ditt kompetensområde.

Självklart är du social, samarbetsvillig och en person som gärna hjälper till där det behövs. Du har lägst treårig gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration. Har du dessutom vidareutbildning inom löneadministration och/eller redovisning är detta meriterande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pers.avd Anette Sjöberg
0418-47 35 35
Fackliga representanter nås via kommunens växel
0418-47 00 00
Personalchef Anders Kullenberg
0418-470091
T f personalchef Jonny Wedin
0418-47 00 95
Pensionssamordare Berit Sundberg
0418-732526
Bitr. stadsdirektör Stefan Johansson
0418-47 00 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landskrona stad, Personalavdelning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning.
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2014-09-01 2 visstidsanst. 140901-150901 samt 140901-150330., upphör: 2015-09-01
  • Publicerat: 9 maj 2014

Besöksadress

Stadshuset, Drottninggatan 7 26180 LANDSKRONA
None

Postadress

261 80 LANDSKRONA
LANDSKRONA, 26180

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024