Lönekoordinator

Arbetsbeskrivning

Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid. Uppdraget sträcker sig 6 månader fram och för rätt kandidat leder sedan uppdraget till en anställning hos kund. Kunden sitter stationerat i Solna och tillämpar en hybridlösning.

I rollen som Lönespecialist och lönekoordinator kommer du ansvara för kundernas svenska löner och vara kontaktperson mot externa löneleverantörer för kundens utländska löner och ansvara för den månatliga löne-och tidrapporteringen. Du kommer vara den interna experten inom organisationen i frågor gällande lön, vilket innebär att vara behjälplig med såväl stora som små frågor gentemot medarbetare och chefer inom organisationen. Du kommer att rapportera under finance.

Exempel på arbetsuppgifter

Arbeta kravställande mot kundens outsourcingbolag
Ansvar för lönehantering av företagets ca 65 st. svenska löner
Kontrollera och koordinera ca 100 utländska löner
Säkerställa rätt pension till medarbetarna
Support kring lönerelaterade frågor


Din bakgrund

Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med hela lönekedjan och känner dig trygg i att självständigt ansvara för löneprocessen. Du har tidigare koordinerat utländska löner och vet hur det är att kravställa gentemot leverantörer. Vi ser att du är bekväm med engelska i både tal och skrift då viss kommunikation sker på engelska. Som person trivs du i en miljö där det händer mycket. Att ena dagen inte är den andra lik tycker du är spännande. Du trivs i en miljö i förändring och är nyfiken som person. Vidare tror vi att du besitter ett strukturerat och noggrant förhållningssätt och känner dig trygg i självständigt ansvar. Du tycker det är roligt med människor och har lätt för att bygga relationer.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter!

Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatspecialist Emma Gärdebäck (emma.gardeback@wise.se) och konsultchef Mikaela Ahvenainen (mikaela.ahvenainen@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2024
  • Ansök senast: 18 mars 2024

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024