Lönepartner till Vitec

Lönepartner till Vitec

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vitec är ledande inom Vertical Market Software i Norden. Vi utvecklar och levererar standardprogram för olika funktioner i samhället som finns i hjärtat av en mängd verksamheter som apotek, banker, bilverkstäder, fastigheter, sjukvård och undervisning. Med våra produkter bidrar vi till ökad effektivitet för våra kunder och värdeskapande samhällsnytta. Vitec är noterat på Nasdaq Stockholm. På vårt huvudkontor i Umeå är vi ett 50-tal medarbetare. Vi har ett långsiktigt perspektiv vilket skapar förutsättningar för dig som medarbetare att använda din energi klokt och behålla balans i livet. Vår gemensamma kultur är vår kompass i vardagen.

Har du arbetat med lön i några år och känner dig redo för nya utmaningar? Är du en serviceinriktad person som gillar både människor och siffror? Vill du dessutom bli en del av ett härligt team i en börsnoterad och växande koncern? Då kan det vara dig vi söker!
Till vårt huvudkontor i Umeå söker vi nu dig som vill arbeta som lönepartner.


Dina arbetsuppgifter
Verksamheten befinner sig i en spännande fas där vi planerar att gå från en outsourcad lönehantering till att sköta den inhouse. Detta kommer att erbjuda möjligheter och utmaningar i form av arbete med implementering av nya processer och förbättring av befintliga. Inledningsvis kommer en stor del av arbetstiden att läggas på en uppbyggnad av struktur och rutiner, samt införandet av ett nytt system inom ramen för lönehantering.

Uppdraget som lönepartner inom Vitec Software Group innebär att du får arbeta med att sätta upp, hantera och säkra löneadministrationen för våra svenska dotterbolag. Med stöd av din kollega, som finns på distans, kommer du arbeta med hela löneprocessen. I dagsläget innefattar lönehanteringen cirka 300 kollektivanslutna tjänstemän, fördelat på 11 juridiska enheter.

I det dagliga arbetet ingår, förutom att bearbeta och sammanställa löneunderlag, att ha kontroll på utlägg, reseräkningar, förmåner och att hantera utbetalning av löner. I rollen ingår även förvaltning och administration av lönesystemet. Du kommer också att vara ett stöd till såväl chefer som medarbetare i löne- och avtalsfrågor. Vidare kommer du att stämma av bokföringsunderlag, pensioner och övriga försäkringar samt leverera statistik och ekonomiska rapporter kopplade till lön. Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen där du varje dag arbetar tillsammans med serviceinriktade, kompetenta och trevliga kollegor.


Din profil
Vi ser att du är en serviceinriktad och lösningsorienterad lagspelare som ser fördelarna med ett gott samarbete, samtidigt som du har förmågan att planera ditt arbete självständigt, med en vana att arbeta mot deadlines. Du har ett analytiskt förhållningssätt i ditt arbete och du har ett öga för förbättrings- och utvecklingsmöjligheter. Ditt sätt att kommunicera kombinerat med diskretion i ditt agerande skapar förtroende, vilket är viktigt i rollen. Som person är du positiv, nyfiken, flexibel och prestigelös. Du har även förmågan att arbeta med detaljer, samtidigt som du tar hänsyn till vad som blir bäst för helheten. Då du i rollen har både interna och externa kontakter ser vi att du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift.

Du som söker denna roll har en ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå, kombinerat med flera års erfarenhet av kvalificerat lönearbete där du arbetat med hela löneprocessen på ett medelstort bolag/organisation. Du har erfarenhet av att handlägga tjänstemannalöner samt goda kunskaper i Officepaketet och framför allt i Excel. Det är meriterande om du har en ekonomisk utbildning på högskolenivå, alternativt en YH-utbildning inom Löneadministration samt erfarenhet av flera lönesystem. Vidare har du god systemförståelse och kunskaper inom avtalstolkning och pensioner.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Tobias Nilsson på tfn: 070-821 53 31 eller Jennifer Åström Gustafsson på tfn: 0733-51 27 14. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 8 september, via www.clockworkpersonal.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elin Wiklund
0733-512711
Elin Wiklund

Johan Alm

Johan Alm
0733-512713
Maria Matsdotter-Lundberg
0733-512714
Johan Alm
073-3512713
Johan Alm
0733512713
Johan Alm

Elin Fällman
0733-512725
Elin Fällman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2021
  • Ansök senast: 8 september 2021

Besöksadress

Kungsgatan 52, Umeå
None

Postadress

Kungsgatan 52
Umeå, 90326

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024