Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av löneadministration och brinner för lön och kollektivavtalsfrågor? Vill du vara med och påverka framtidens löneavdelning på Höganäs? Då har vi tjänsten för dig.
Om tjänsten
Hos oss får du ”andas” lön och kollektivavtalsfrågor. Vi erbjuder dig ett varierande arbete som lönespecialist där vi tillsammans handlägger lönerna för 850 medarbetare i Sverige. Du kommer ha ett operativt ansvar för uppgifter kopplade till företagets lönekörning och handläggning av löner för både tjänstemän och skiftesgående personal.

Vi arbetar i Aditro HR-system och använder flera av deras moduler (Aditro Lön, Aditro AHR, Aditro Time, Aditro Trip & Expenses). Arbetsuppgifterna inkluderar även systemförvaltning och utveckling av dessa moduler. Du säkerställer, tillsammans med systemansvarig, att Aditro och våra rutiner fungerar korrekt och problemfritt för samtliga användare. Andra arbetsuppgifter är att säkerställa korrekt data vid nyanställningar ändringar och avslut, upprättande av scheman, rättning av löner, kontakter med myndigheter samt andra förkommande uppgifter på en löneavdelning.

Vi strävar dagligen efter hög kundservicenivå och att bli den bästa löneavdelningen, därför förväntas du medverka i förändrings- och förbättringsarbetet i organisationen. Du får jobba i ett team med dedikerade, positiva och målmedvetna medarbetare som tycker att en bra teamkänsla är viktig.

Tjänsten är placerad i Höganäs och du kommer att rapportera till lönechefen.

Din profil
Du har minst 3–5 års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration. Du har en gymnasial utbildning i botten, gärna med ekonomisk inriktning eller motsvarande. Det är meriterande om du även har någon form av eftergymnasial utbildning (till exempel yrkeshögskola) inom löneadministration. Vi ser gärna att du har erfarenhet av systemet Aditro, men det viktigaste är att du har ett systemintresse och förmågan att ta till dig nya system. Du är van vid att tolka kollektivavtal. Det är meriterande om du har arbetat med kollektivavtalen IKEM och Stål och Metall ("det röda avtalet").

Att du har goda kunskaper i Excel, Word och PowerPoint ser vi som en självklarhet. För att trivas i denna roll behöver du tycka om att ta egna initiativ, vara drivande och utvecklingsorienterad samtidigt som du är noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad. Du gillar administrativa uppgifter och drivs av att förbättra och förenkla processer. 

Att jobba på Höganäs
Vårt mål är att erbjuda en bra och meningsfull arbetsplats, där du kan utvecklas och nå dina ambitioner. Vi har en tydlig ledningsfilosofi, där vi strävar efter öppenhet som ett sätt för både medarbetare och företaget att utvecklas. Vi ser varje medarbetare, oavsett position, som en ledare när vi tar oss an de utmaningar som världen – och vi – står inför. I nära samarbete med våra intressenter siktar vi mot vår vision om ett hållbart samhälle, att inspirera industrin att göra mer med mindre.

Mer om Höganäs
Höganäs är världsledande på marknaden för järn- och metallpulver, med en årlig produktionskapacitet på 500 000 ton. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi morgondagens lösningar för fordonsindustrin, ytbeläggnings- och sammanfogningstekniker, additiv tillverkning och vattenrening; områden som alla bidrar till ett mer hållbart samhälle. Höganäs grundades 1797 och idag sysselsätter vi 2 400 engagerade medarbetare i 16 länder i Europa, Amerika och Asien. Vår omsättning under 2020 var 0,8 miljarder euro. Våra ägare är Lindéngruppen och FAM.

Intresserad?
Vi tillämpar löpande rekrytering så vänta inte med din ansökan till tjänsten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Höganäs
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 25 juni 2021

Postadress

Brännerigatan 2
Höganäs, 26337

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024