Lönespecialist

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Markaryds kommun är en naturnära och välskött, småländsk gränsbygd, här växer och utvecklas människor och företag i en kreativ och hållbar miljö.
Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för alla medborgare, besökare och näringsidkare i vår kommun. Samverkan med den ideella sektorn och näringslivet är således en viktig del av vårt utvecklingsarbete.
Som arbetsgivare vill vi se och ta vara på möjligheter. Det skapar potential att bygga och utveckla kommunen tillsammans, för det är just tillsammans som vi gör varandra bättre. Engagemang, tillit, tillsammans – det är vår värdegrund och den tar vi på stort allvar. Hos oss finner du kompetenta och engagerade kollegor och chefer. Som vår medarbetare tror vi på dig, stöttar dig i ditt uppdrag och välkomnar dig att bli en del av en positiv gemenskap.
 

 

Markaryds Kommun söker en Lönespecialist
En av våra medarbetare går vidare mot nya utmaningar, därför blir det här jobbet nu ledigt för dig att söka. Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete med trevliga kollegor. Markaryds Kommuns vision ”Möjligheternas Markaryd - tillsammans gör vi varandra bättre” ligger som grund i vårt arbete och i vår arbetsmiljö. Och vi gör varandra bättre med stöd av värdeorden Engagemang, Tillit och Tillsammans.

Hur ser din arbetsdag ut?
Som Lönespecialist hos oss i Markaryds kommun ingår du i HR-teamet. Vi är en grupp på 2 lönespecialister, 1 systemförvaltare, 2 HR-specialister och en HR-chef. Du är en del av ett team där vi stöttar och hjälper varandra dagligen för att komma i mål. Du kommer att ha mycket eget ansvar och kommer bland annat att arbeta i lönesystemet Personec P. Du tillhandahåller support och svarar på lönerelaterade frågor från medarbetare och chefer. Tillsammans med dina kollegor registrerar du underlag samt säkerställer att informationen i lönesystemet inför lönekörningarna är korrekt och vid behov felsöker och rättar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett genuint intresse för lönefrågor och en relevant utbildning och/eller erfarenhet av arbete som lönespecialist/motsvarande, har du dessutom erfarenhet inom offentliga sektorn ser vi det som meriterande. Du har ett intresse av arbetsrätt och av att tolka avtal. Vi genomför just nu en hel del nya sätt att arbeta genom att digitalisera och till viss del automatisera vår löneprocess, så om du har erfarenhet av en digitaliseringsresa inom lön/HR är det meriterande.

Som person är du serviceinriktad, noggrann och nyfiken. Du har förmåga att ta egna initiativ, är möjlighetsorienterad och vill lära dig nytt och utvecklas. Vi är ett litet team där vi är beroende av varandra, så TILLSAMMANS är självklart ett nyckelord för dig.

Vad erbjuder vi?
Rollen är på heltid och tillsvidare med tillträde så snart som möjligt. Givetvis ingår det trevliga kollegor!

Sista ansökningsdag är 2023-05-28, urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Under rekryteringsprocessen undanber sig Markaryds kommun kontakt med mediesäljare, rekryteringskonsulter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Markaryds kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2023
  • Ansök senast: 28 maj 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024