Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Kommunledningsförvaltningen ansvar för övergripande utveckling, kommun- och koncernstyrning samt olika projekt. Totalt är vi cirka 170 medarbetare. I förvaltningen samlas många av kommunens stödfunktioner; kommunkansli, stab, näringsliv, ekonomi, HR, kommunikation, medborgarkontor. Här finns också Område trygghet, säkerhet och folkhälsa samt Område service.

Placering: HR-avdelningen, enhet Lön
Som lönespecialist hos oss kommer du att arbeta tillsammans med två systemspecialister och två lönespecialister. Här får du arbeta i hela löneprocessen från början till slut!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna utgörs huvudsakligen av löneadministration, vilket innebär bland annat kvalitetssäkring och kontroll, registrering, rapportering och utbetalning av löner samt kontakt med externa intressenter. Vi arbetar med tilldelade löneområden där man som lönespecialist ansvarar för hela löneprocessen inom olika typer av löner. Vi strävar efter en bred kompetens hos våra medarbetare och erbjuder varierande arbetsuppgifter där man prioriterar och utför arbetet självständigt. Du kommer även att arbeta med att ge service, support och utbildning till chefer och medarbetare.

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har lämplig utbildning i form av lönespecialistutbildning via yrkeshögskola eller motsvarande och/eller erfarenhet av personal- och löneadministration. Har du dessutom arbetat i Personec P samt inom kommunal verksamhet och har kunskap i avtalet Allmänna bestämmelser ser vi detta som meriterande.

Då du kommer att ha mycket kontakter, både internt och externt, ser vi det som viktigt att du är serviceinriktad och trivs i en serviceinriktad yrkesroll samt att du har förmåga att arbeta självständigt så väl som i grupp.

Att ge god service och att leverera ett kvalitativt resultat är självklart för dig. Som person är du noggrann, tar egna initiativ, har god förmåga att prioritera och trivs i en stundtals tempofylld arbetsmiljö.


ÖVRIGT
I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut.

I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här.

Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb

Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter till både Karlskrona och Malmö.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Sjögren. Personalchef
0456-81 61 71
Ann-Christin Hultqvist, Vision
0456-81 61 68
Jesper Jacobsson, Kanslichef/kommunjurist
0456-81 61 26
Clemens Malmberg, Verksamhetsutvecklare
0456-0456-81 61 10
Sofia Lindqvist Lacinai, Informationsansvarig
0456-81 61 60
Camilla Hallengren Krantz, Personalspecialist
0456-81 61 70
Kommundirektör Roger Zetterqvist
0456-81 61 25
Charlotte Jareklev, Chef Arbetsmarknadsenheten
0456-81 67 18
Sofia Lenninger, Kultur- och bibliotekschef
0456-81 60 70
Elna Hansson, 1:e bibliotekarie
0456-81 68 57

Sammanfattning

Besöksadress

29480 Sölvesborg
None

Postadress

Personalkontoret
Sölvesborg, 29480

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024