Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Erfaren lönespecialist till Tyresö kommun
Vem trivs hos oss?
Vi är en mindre arbetsgrupp som arbetar gemensamt med att utveckla vår verksamhet. Vi strävar efter att varje medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Hos oss erbjuds du en stimulerande arbetsplats med goda kollegor där du som medarbetare får möjlighet att utvecklas och ta eget ansvar. Är du prestigelös, självgående och klarar av att tidvis arbeta under högt tempo? Motiveras du av att lära nytt och tycker om att ha roligt på jobbet? Då har vi jobbet för dig!

Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta löneadministration i hela processen, från anställning till avslut av anställning. Support till chefer och assistenter förekommer både via telefon/dator och besök i verksamheterna. Du kommer även att rapportera in underlag av lönerelaterade ersättningar, lägga upp scheman samt utfärda olika sorters intyg. Det ingår också att se över och hålla information om lönefrågor uppdaterade på intranätet. Utöver det kommer du även att arbeta med arkivering i personakter och andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring löneadministration.

Det är viktigt att du som lönespecialist tar del av kommuninformation, förändringar i lagstiftning och aktivt deltar i relevanta möten.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse, dock senast i augusti. 

Vem är du?
Du har gymnasieutbildning eller utbildning inom löneadministration samt minst två års erfarenhet av lönearbete. Du har god datorvana samt behärskar svenska i tal och skrift då arbetet innebär både dokumentation och kontakt via telefon och besök. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kommunala avtal och i lönesystemet Heroma.

För att lyckas i rollen behöver du värdesätta ett nära samarbete med kollegor och känna dig trygg i att arbeta självständigt och konsultativt. Du är flexibel, relationsskapande, serviceinriktad och ser helheten som en självklarhet för att verksamhetens arbete ska drivas framåt.

Vad vi gör och vill
I arbetsgruppen är vi idag fyra lönespecialister, en pensionshandläggare, en systemförvaltare och en lönechef. Tyresös löneenhet ligger i framkant när det gäller effektiva processer och nöjd kundindex och har ett arbetsklimat där medarbetarna är delaktiga i att påverka och utveckla nya arbetssätt.

Vi står inför nya utmaningar att digitalisera mera och lägger stort fokus på samarbete.

Välkommen med din ansökan
Låter det här som en tjänst för dig? Då är du välkommen med din ansökan senast 6 april 2018. Intervjuer kan ske löpande.

Har du några frågor? Kontakta oss via mail eller telefon:
Lönechef Marie Friberg, marie.friberg@tyreso.se, tfn 08-578 292 31.

Fackliga kontaktpersoner når du via kommunens växel, 08-578 291 00. 

 


Tyresö kommun är nära. Nära storstad, natur, skärgård och medborgarna. Endast 20 minuter från Gullmarsplan finns denna arbetsplats som präglas av ett stort engagemang och samarbetsvilja. Du som uppskattar att göra skillnad i människors vardag har stora möjligheter att trivas här.

Utvecklingstakten är hög och kommunen har en stark ambition att uppnå den vision som finns i kommunplanen om att bli den mest attraktiva kommunen i Stockholmsregionen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all form hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyresö Kommun Tyresö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 mars 2018

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024