Lönespecialist

Lönespecialist

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en stödjande funktion där du skapar mervärde och utvecklas som medarbetare? Då hälsar vi dig välkommen till en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner!

Värmdö kommuns personalavdelning eftersträvar ständig utveckling och är en viktig del i helheten. Tillsammans är vi en del i arbetet med att fortsätta utveckla Värmdö kommun till en attraktiv arbetsgivare och förebild inom personalfrågor. Vi erbjuder dig ett viktigt, roligt och utvecklande arbete i en prestigelös grupp där samarbete är en självklarhet samtidigt som var och en tar ett tydligt personligt ansvar för arbetsuppgifterna. I vår centralort, Gustavsberg, hittar du vårt ljusa och moderna kommunhus med öppna landskap och flexkontor med närhet till buss.

Rollen som lönespecialist innebär att du tillsammans med dina fyra kollegor är organisationens expert inom löne- och personaladministrativa området. Ditt arbete kommer att omfatta support och rådgivning till chefer och administratörer i organisationen per telefon och via vårt ärendehanteringssystem som ni gemensamt ansvarar för. Efterhand kan rollen komma att utvecklas även med andra arbetsuppgifter som t. ex systemadministration, skapa SQL-frågor och kvalitetssäkring, beroende på din vilja och kompetens. Vi ser arbetet som ett lagarbete för att ge alla personer vi kommer i kontakt med den bästa servicen och vi behöver ibland arbeta lite mer för att kunna möta deadlines.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet eller motsvarande utbildning alternativt flera års erfarenhet av lönearbete som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Vi arbetar i det helintegrerade PA-/lönesystemet Heroma där kunskap och erfarenhet av systemet och systemadministration ses som meriterande. Likaså är det meriterande om du har erfarenhet av de kommunala kollektivavtalen och arbetsrätt.

Som person är du noggrann, flexibel, ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Du är utåtriktad med en stark känsla för service och är en skicklig kommunikatör som gärna tar gärna egna initiativ och alltid strävar efter att förbättra ditt eget och enhetens arbete. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter. Tjänsten kräver även goda kunskaper i svenska tal och skrift.

Personalavdelningen ger professionellt stöd och sakkunnig rådgivning, såväl operativt som strategiskt, till Värmdö kommuns chefer i personal- och lönefrågor. Avdelningen består av 15 medarbetare fördelade på två enheter, HR-enheten och PA-enheten och är organisatoriskt placerad inom kommunledningskontoret. På PA-enheten stödjer vi kommunen och dess dotterbolag i alla löne-, pensions- och personaladministrativa frågor och har ca 3500 löneutbetalningar. Vi har de senaste tio åren utvecklat vårt arbetssätt från ren löneadministration till att idag arbeta i en modern helpdesk-funktion som riktar sig till organisationens chefer och administratörer i deras lönearbete. Vårt fokus är service, kvalitet och ständig utveckling och att vara en viktig del i helheten.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan senast den 16 mars 2020.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Katrin Ljungholm, lönechef, 08-570 485 49. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värmdö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 16 mars 2020

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023