Lönespecialist med systemförvaltarerfarenhet

Lönespecialist med systemförvaltarerfarenhet

Arbetsbeskrivning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.Lönespecialist med systemförvaltarerfarenhet

Är du en Lönespecialist med systemförvaltarerfarenhet inom Lön? Är du en strukturerad och kommunikativ person med intresse för detaljer? Är det du som är vår nästa kollega till Payroll-avdelningen inom People Business Service & Support i Sverige?

Som Lönespecialist med systemförvaltarerfarenhet har du både en operativ och konsultativ roll och ansvarar för uppgifter av olika nivåer av komplexitet och omfattning.  Genom din erfarenhet från systemförvaltning kommer du vara kopplingen mellan bl a löneadministratörerna och våra Expertusers i löneprocessen och kringliggande processer.

Vi erbjuder

På Payroll-avdelningen arbetar gruppen lönespecialister i nära samverkan med kollegor inom Systemgruppen och Löneadministrativa gruppen men man har även många kontaktytor utanför avdelningen. Hos oss är du en viktig del av ett engagerat, ansvarskännande team som jobbar för att säkerställa löneprocessen för våra interna kunder. Du är en del av en kultur som lägger stort fokus på service där ett professionellt bemötande och tillgänglighet är ledord. Att arbeta med ständiga förbättringar genomsyrar vår vardag, liksom fokus på egen kompetensutveckling. Scania erbjuder även flexibelt arbetssätt vilket innebär att vi arbetar hemifrån i viss utsträckning.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga uppgifter är att tillsammans med dina kollegor hantera olika delar av lönekörningen vilket bland annat innebär att hantera filer/integrationer, kvalitetssäkra körningar, avsluta löneperioder, sammanställa och kvalitetssäkra utdata efter löneavslutet samt arbeta med registervård.

 Att supportera löneadministratörerna och andra intressenter såsom exempelvis ekonomi-avdelningen är också en stor del av arbetet.

Arbetsuppgifterna varierar under året och förutom att vara involverad i den löpande, månatliga lönehanteringen är du även engagerad i årsvisa uppgifter såsom exempelvis kalenderårsskifte och semesterårsskifte.

I rollen har du många kontaktytor internt på Scania men också externt med både leverantörer och myndigheter.

Projekt/utveckling

Att leda projekt, utveckla systemflödet i verksamheten samt planera och kvalitetssäkra processer och system utifrån olika perspektiv är också viktigt del i ditt arbete för att säkerställa våra kunders och intressenters behov. Du kommer också att vara en viktig resurs i flera spännande utvecklingsprojekt.

Du kommer att vara den drivande kraften i att samla in nya krav och omsätta dem till praktiska lösningar. Tillsammans med både interna och externa resurser kommer du att planera och genomföra strategiska förvaltningsaktiviteter på både kort och lång sikt.

Din profil

Vi söker en driven, kommunikativ och strukturerad person med stark servicekänsla och intresse samt förståelse för systemlösningar för att optimera löneprocessen inom Scania. Rollen passar dig som har många års erfarenhet av lönespecialistrollen och systemförvaltning samt har mycket goda kunskaper i lagar/kollektivavtal.  Du har vana av att leda projekt samt att utveckla processer och systemstöd. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Vi ser det som en förutsättning för denna roll att du är en lagspelare med ett stort engagemang för ditt uppdrag. 

Meriterande är:


• att leda större projekt (dokumenterad)
• erfarenhet av systemtest
• systemförvaltarerfarenhet av lönesystem

Gruppen

Payroll är en av fem avdelningar inom People Business Service & Support, Sverige. Inom Payroll avdelningen finns det 3 team: Travel Expense & Time Management, Payroll 1 och Payroll 2. Inom Payroll är vi idag ca 25 medarbetare och vi har en härlig stämning i gruppen med en bra mix av personligheter, erfarenhet och kompetens som vi gärna delar med oss utav. Vi ställer självklart upp och stöttar varandra när det behövs.

Ytterligare information
Tjänsten är på heltid tillsvidare och placeringsort är Södertälje.

Bakgrundskontroll kan komma att tillämpas på denna tjänst.

Kontaktinformation
För mer information kontakta rekryterande chef, Kerstin Winberg på tel. +46 76 2916572 eller via mejl kerstin.winberg@scania,com eller Carin Magnusson Talent Acquisition Specialist, Carin.Magnusson@scania.com

 

Ansökan  
Skicka gärna in din ansökan innehållande personligt brev och CV så snart som möjligt, dock senast torsdag den 19 oktober 2023. Urval och intervjuer kommer att påbörjas under vecka 43.

#Hybrid

#jobbid: 20232218
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2023
  • Ansök senast: 19 oktober 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024