Lönespecialist till Bama Nordic

Arbetsbeskrivning

OM FÖRETAGET

BAMA Nordic är en del av BAMA Gruppen AS, Nordens ledande frukt- och gröntföretag. Vi förser dagligvaruhandel, servicehandel och Food Service i Norden och Baltikum med växtbaserade alternativ, färdigskuren sallad och färdigmat. Bolaget har drygt 400 anställda som huvudsakligen är lokaliserade till de tre fabrikerna i Helsingborg, Lindesberg och Espoo, Finland.

Några av våra mer välkända varumärken som finns representerade på konsumentmarknaden är Vegme, Lillesjö och Greenest. Bama Nordics driver en vision om en sundare och friskare framtid. Vi låter vår värdegrund - Målinriktad, Ansvarstagande, Inspirerande och Samverkande - vägleda oss i detta arbete, i allt från vår produktutveckling och klimatpåverkan till hur vi arbetar och utvecklas tillsammans.

För mer information: (http://www.bama.seo/)

Mer om tjänsten

Brinner du för löneadministration och att ge kvalitativ support inom lön? Vi söker dig som arbetar med lön idag och vill vara med på Bama Nordics fantastiska resa.

Du kommer ingå i ett härligt framåtlutat HR team på Bama Nordic i Helsingborg. Det närmsta teamet består av en kollega på lön och tillsammans har ni ett övergripande och operativt ansvar för alla uppgifter kopplat till företagets lönekörning. I nuläget kör man lön tillsammans för totalt 3 bolag och totalt ca 400 löner, men ditt främsta fokus i denna roll ligger i nuläget på ett av dessa bolag om ca 200 löner. I den nära framtiden kommer du att tillsammans med din närmaste kollega att köra lön för samtliga bolag. Du kommer att rapportera direkt till Bama Nordics Head of People & Organizational Development.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Löneadministration och ansvar för ca 200 löner
- Hantering och kontroll av löner, reseräkningar, tidrapporter
- Hantering, administration samt utföra kontroll av kollektiv samt tjänstemannalöner
- Introducering av nyanställda utifrån löne-/administrativt perspektiv, arbetsgivarintyg och avslutsprocess
- Pension & försäkringar
- Rapportering av statistik
- Daglig support till chefer och anställda via telefon och mail
- Aktivt medverka i omställningsprojekt inom lönehantering
- Allmän HR administration


Din profil

För den här rollen söker vi en driven, proaktiv och självgående person som trivs i en roll med breda kontaktytor. Du är serviceminded, kommunikativ och har ett noggrant, strukturerat arbetssätt. I tillägg till detta ser vi gärna att du har ett öga för detaljer, är pedagogisk och har en god samarbetsförmåga.

Vi ser gärna att du som söker har följande bakgrund:

- Eftergymnasial utbildning inom lön och gärna erfarenhet av Agda PS
- Minst 3-5 års erfarenhet
- Självgående i löneprocessen från ax till limpa
- Erfarenhet av olika kollektivavtal
- Mycket god systemvana
- Kommunicerar obehindrat på engelska och svenska


Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Bama Nordic med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 20 december 2021. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller karin@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2021
  • Ansök senast: 20 december 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024