Lönespecialist till Löneenheten

Lönespecialist till Löneenheten

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vill du jobba serviceinriktat med komplexa lönerelaterade frågor? Då kan du vara vår nya lönespecialist!
Vilka är vi?

Löneenhetens uppdrag är att vara en stödjande funktion inom områdena löneadministration, systemförvaltning, utbildning och pension. Inom enheten finns tre arbetsgrupper i nära samverkan med varandra. Lönekonsultgruppen som hanterar generella löneärenden och anställningar, systemspecialistgruppen som förvaltar och utvecklar vårt lönesystem samt lönespecialistgruppen som denna tjänst är aktuell för.

Vi har en nära dialog med chefer och administratörer/rapportörer i både kommun och kommunala bolag. Totalt är vi 20 kollegor på enheten och vi finns på Slottsgatan 118 i Norrköping, i nära anslutning till resecentrum. Hos oss har du möjlighet att till viss del jobba på distans.

Löneenheten tillhör personalavdelningen i Norrköpings kommun vilken även arbetar med konsultativt HR-stöd, förhandling och rådgivning, strategiskt utvecklingsarbete och rekrytering. Tillsammans är vi 60 kollegor.

Dina arbetsuppgifter

I lönespecialistgruppen arbetar du med att stödja och servar våra chefer och administratörer/rapportörer i lönerelaterade frågor av mer komplex karaktär via vår 2:a linje supportfunktion som främst sker via ärendehanteringssystem. 

Som lönespecialist har du tillsammans med en kollega ett eller flera ansvarsområden som finns i uppdraget för arbetsgruppen. Du är delaktig i utbildning och presentationssammanhang för våra verksamheter samt är aktiv i enhetens utvecklingsarbeten.

I rollen ingår även viss telefonsupport samt att stödja lönekonsultgruppen i linje 1.

Vem är du?

Du har en slutförd eftergymnasial utbildning inom löneområdet, eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig. Vi ser även att du har flerårig erfarenhet av självständigt arbete med administration och rådgivning inom löneområdet. Vi ser gärna att du har kännedom om kollektivavtal från kommun/region samt har arbetat med lönehantering i Heroma.

Vi letar efter dig som har en naturlig fallenhet för att skapa relationer och samarbetsformer. Du trivs i en serviceinriktad roll samt att jobba i team. Struktur och ordning ligger naturligt för dig och du kan snabbt planera om när du står inför förändringar. Du kan självständigt tolka komplicerade bestämmelser och utgå från det vid handläggning av arbetsuppgifter.

Vidare är du driven och tar stort ansvar för dina uppgifter som du även säkerställer blir utfärda korrekt. Du gillar att effektivisera och utveckla processer och rutiner för att skapa smarta och tidseffektiva arbetssätt. Du har god förmåga att vara ett professionellt stöd i våra lönefrågor och ge kvalificerad service på ett positivt sätt.

Du kommer att arbeta med både skriftlig och muntlig information samt rådgivning till chefer och medarbetare inom organisationen, därför är det viktigt att du har goda språkkunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du har även goda datorkunskaper och är van att hantera olika system.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid
Sista ansökningsdatum: 31 maj
Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta lönechef Louise Pawlowski, 011-156277. För frågor kring rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsspecialist Johanna Carlberg, 011-151053.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


31 oktober 2024

24 september 2024

Lönekonsult

Lönekonsult

31 oktober 2024

Löneadministratör, Huddinge kommun

Löneadministratör, Huddinge kommun

30 oktober 2024