Lönespecialist till personalenheten

Arbetsbeskrivning

Nacka växer och bygger stad.

Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. 

Nacka kommun ska vara bäst på att vara kommun och därför behöver vi de bästa medarbetarna. Antar du utmaningen?

Ditt uppdrag
I ditt nya uppdrag får du möjligheten att arbeta mot tydliga och utmanande mål och samtidigt bidra till samhällsnyttan. Du arbetar självständigt med hela löneprocessen med de enheter som du stöttar. Du säkerställer att lagar och avtal följs så att rätt lön betalas ut till Nacka kommuns medarbetare i rätt tid och att rätt kostnad belastar verksamheten. Du ger även stöd och service till chefer och medarbetare i lön- och avtalsfrågor via vår gemensamma supportfunktion och via personliga möten. Vidare kommer du att arbeta med ständiga förbättringar utifrån digitaliseringens möjligheter för att uppnå än högre kvalitet och effektivitet i löneprocessens alla delar - och självklart alltid utifrån kundens fokus i utvecklingen.  

Vem är du?
För att matcha uppdraget som lönespecialist har du en YH-utbildning eller motsvarande som lönespecialist/löneekonom alternativt lång erfarenhet inom området. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet från att arbeta med löneprocessen helst i en större organisation samt att du har en god förmåga att hantera alla vanligt förekommande IT-system. Vi kommer även att lägga stor vikt i personliga egenskaper där vi söker dig som är serviceinriktad och har ett professionellt och konsultativt förhållningssätt. Vidare krävs att du är strukturerad, noggrann och har mycket god samarbetsförmåga. Du är en nyfiken person som söker information och har lätt för att se förbättringsmöjligheter utifrån nya perspektiv. 

Vi erbjuder dig
Vi välkomnar dig till en kommun i framkant som kännetecknas av frihet, öppenhet och mångfald.  Hos oss får du bra arbetsförutsättningar, konkurrenskraftiga anställningsvillkor och utvecklingsmöjligheter. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus i moderna lokaler och med buss reser du hit på 15 min från Slussen och 20 minuter från Gustavsberg.

Har du frågor får du gärna kontakta
Linda Boström Melander, enhetschef, 08-718 77 73
Hanna Nörgaard, HR-strateg, 08-718 91 94

Nu måste du ju ansöka
Vi kommer att göra löpande urval, sista ansökningsdag är den 16 december.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nacka kommun, personalenheten Nacka
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 december 2018

Besöksadress

Granitvägen 13-17
None

Postadress

Granitvägen 13-17
Nacka, 13140

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024