Lönespecialist till Stockholms Stadsmission

Lönespecialist till Stockholms Stadsmission

Arbetsbeskrivning

Till vårt huvudkontor söker vi en kvalitets- och utvecklingsorienterad lönespecialist!
Om rollen:
Som lönespecialist har du det operativa ansvaret för hela löneprocessen, från beredning fram till utbetalning. Du ger support till såväl medarbetare som chefer i lönefrågor över telefon och i vårt ärendehanteringssystem. I arbetsuppgifterna ingår också inrapportering av statistik till myndigheter, rekvireringar från Arbetsförmedlingen, registrering av sjukanmälningar, skriva intyg samt viss personaladministration.

Vi arbetar med tre olika kollektivavtal kopplade till social verksamhet (vård och omsorg) och skola. Vi står inför en expansionsfas, varför du behöver trivas i att arbeta i en föränderlig och snabbfotad organisation.

Du ingår i Löneteamet bestående av 4 medarbetare där en person är Teamansvarig. Din närmaste chef kommer att vara chefen för HR och Lön. Tjänsten är placerad på Stockholms Stadsmissions huvudkontor i Sickla köpkvarter.
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av arbete i en liknande roll (löneadministratör, löneekonom, lönespecialist) samt är utbildad löneekonom eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi ser gärna att du också har:

- ett års erfarenhet av självständigt arbete i Flex HRM
- mycket goda kunskaper i Hogia Lön
- erfarenhet av ferielön

Då tjänsten innehåller tolkning av kollektivavtal vill vi att du har grundläggande arbetsrättsliga kunskaper. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet, särskilt excel, och är en van systemanvändare. Har du dessutom kunskap eller erfarenhet av bokföring ser vi det som meriterande.

Du trivs i en ansvarsfull roll där du har lätt att driva ditt eget arbete framåt och som person är du noggrann och strukturerad. För att lyckas i rollen är du duktig på att kommunicera, initiativtagande, flexibel och lägger stor vikt vid att ge god service med hög kvalité. Du tycker om att samarbeta och har en god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på svenska. Du vill arbeta för ett mänskligare samhälle och delar vår värdegrund.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen in med din ansökan!

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället.

Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Henrik Freed
0704218488
TF Rektor Erika Bosta
076 721 73 19 076 721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19 076-721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19 076- 721 73 19
Arto Moksunen
08-68 42 31 51
Bitr. rektor Magnus Säll
0736739252
Bitr. Rektor Magnus Säll

Verksamhetschef Sussa Johnsen
08-68423303
Socialchef Anna Johansson
08-68 42 3013
Verksamhetschef Maria Wisén
08-68 42 3231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stadsmission
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Besöksadress

Stortorget 3
Stockholm

Postadress

Box 2266
STOCKHOLM, 10317

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024