Lönespecialist till Webhelp Nordic

Arbetsbeskrivning

Webhelp Nordic söker nu dig med gedigen erfarenhet av kvalitativt lönearbete. Som lönespecialist är du en av fyra viktiga resurser som tillsammans ansvarar för våra svenska HR-processer kopplade till lön och förmåner, pensionsrapportering, reseräkningar och utlägg, tidrapportering samt administration i de system som stödjer dessa processer.
 
Webhelp är ett globalt företag specialiserade inom kundupplevelse, betalningshantering, försäljning samt marknadsföring över sociala och digitala kanaler. Ni hittar oss i mer än 25 länder med över 40.000 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger beläget i Paris, Frankrike och vi har de senaste 4 åren haft en tillväxt på över 250 %. Våra kontor i Sverige finns placerade i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Kalmar och Östersund.
 
 Arbetuppgifter

Som lönespecialist stöttar du och ditt team våra fyra bolag i Sverige och hanterar ca 1400 löner. Av denna anledning ser vi gärna att du tidigare arbetat på ett större bolag. I din roll som lönespecialist kommer du att ge support till organisationens chefer och medarbetare i frågor gällande lön, avtal och anställningar. Du säkerställer att det löneadministrativa arbete sker korrekt och enligt deadlines såväl som att lagar, avtal och riktlinjer efterföljs. I befattningen som Lönespecialist rapporterar du till HR Manager Sweden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Löneimport från vårt försystem Quinyx till Hogia samt extra utbetalning av utlägg via Skovik
• Löneberedning och rapportering av avvikelser
• Löpande rapportering av pensioner till Collectum
• Utfärdande av olika typer av intyg såsom arbetsgivar- och inkomstintyg

Kvalifikationer:

• Minst 3 års erfarenhet av lönearbete
• Meriterande med tidigare erfarenhet av arbete kring pensioner
• Meriterande med tidigare erfarenhet av Hogia lön +, Quinyx och Skovik

Din insats är vital och ska bidra till en trivsam, lönsam och effektiv produktionsplats. Det ställs därför höga krav på en god förmåga att sätta sig in i olika situationer och se vad som behöver göras i närtid och på lång sikt. Att trivas med att stötta kolleger i olika administrativa ärenden och ge service är viktigt för att trivas i rollen.

Vi ser att du som söker är en kommunikativ, engagerad och lösningsorienterad person. Du trivs i en organisation där utveckling och förändring är en naturlig del av vardagen. Ditt arbete innefattar mycket frihet under ansvar, varför vi ser att du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och arbeta mot deadlines.

Start för tjänsten sker så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om tjänsten

Region
På ett av våra kontor i Kalmar, Göteborg, Norrköping, Stockholm eller Östersund
 
Ansök redan idag, intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månader provanställning

Arbetstid
Förtroendearbetstid

Lön / Förmåner
Lön enligt överenskommelse
Friskvårdsbidrag
Massagebidrag

Kontaktpersoner på detta företaget

Katrina Jagodzinska
0733304222
Sofia Stenqvist
070-248 39 28
Sofia Stenqvist
0702483928
Filippa Larsson

Eric Gustafson
+46 8 5010 4000
Tommy Andersson
+46 70 296 55 04
Marie Kvarnlöf
+46 76 109 17 56
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000
Jennie Olsson
0702745780
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Nordic
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Förtroendearbetstid Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 mars 2018

Besöksadress

Borgmästaregatan 5
None

Postadress

Borgmästaregatan 5
Kalmar, 39235

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024