Lönespecialister till vår helpdesk

Arbetsbeskrivning

På PA-enheten stödjer vi kommunen och dess dotterbolag i alla löne-, pensions- och personaladministrativa frågor. Vi har de senaste tio åren utvecklat vårt arbetssätt från ren löneadministration till att idag arbeta i en modern helpdesk-funktion som riktar sig till organisationens chefer och administratörer i deras lönearbete. Vårt fokus är service, kvalitet och ständig utveckling och är en viktig del i helheten.

Vi erbjuder dig ett viktigt, roligt och utvecklande arbete i en prestigelös grupp där samarbete är en självklarhet samtidigt som var och en tar ett tydligt personligt ansvar för arbetsuppgifterna. Din arbetsplats är belägen i vårt ljusa och moderna kommunhus med flexkontor i Gustavsberg med bra kommunikationer till och från Stockholm.

Rollen som lönespecialist innebär att du tillsammans med dina kollegor är organisationens expert inom det löne- och personaladministrativa området. Ditt arbete kommer framförallt att omfatta support och rådgivning till chefer och administratörer i organisationen per telefon och via vårt ärendehanteringssystem. Efterhand kan rollen komma att utvecklas även mot mer operativa arbetsuppgifter inom lön som t ex efterkontroll, kvalitetssäkring och en del personaladministration. Vi ser arbetet som ett lagarbete för att ge alla personer vi kommer i kontakt med den bästa servicen och ibland under lönebryt behöver vi arbeta lite mer för att kunna möta deadline.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet eller motsvarande utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har några års yrkeserfarenhet av PA- och löneadministration. Vi arbetar i det helintegrerade PA-/lönesystemet Heroma och du får gärna ha kunskap och erfarenhet av det systemet. Likaså är det meriterande om du har erfarenhet av de kommunala kollektivavtalen och arbetsrätt. Du får gärna ha erfarenhet av arbete i en helpdesk eller servicefunktion.

Noggrannhet, ansvarstagande och samarbetsförmåga kännetecknar dig som person. Du är utåtriktad med stark känsla för service, skicklig kommunikatör såväl muntligt som skriftligt och tar gärna egna initiativ samtidigt som du alltid strävar efter att förbättra ditt eget och enhetens arbete. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och intresse för teknikens möjligheter.

Personalavdelningen består av 13 medarbetare fördelade på två enheter, HR-enheten och PA-enheten och är organisatoriskt placerad inom sektorn för administration, ledning och service.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, generösa flextider, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställning nr 1 är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde den 15 feb 2018 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Anställning nr 2 är en allmän visstidsanställning på 75-100% på 9 månader med tillträde 15 mars 2018 eller enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2 januari 2018.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Katrin Ljungholm, Lönechef, 08-570 485 49. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värmdö kommun Gustavsberg
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 8 december 2017

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023