OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceminded och trivs i en koordinerande roll? Vi på Adecco Finance & Legal ger dig en möjlighet att utvecklas på ett spännande uppdrag under ett års tid!
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer i din nya roll att vara en form av koordinator gällande fakturering och du kommer att ha ett tätt samarbete med både företagets konsultavdelning och Shared Service Center som sitter utomlands. En annan viktig del i ditt arbete är att vara ett stöd till företagets avdelning Software Sales i frågor som rör avtalshantering. Du blir som en länk mellan företagets lokala säljavdelning och Shared Service Center. Du kommer dagligen att kontrollera avtal och faktureringsunderlag, granska och godkänna fakturering till kund, hantera bokslutsuppgifter som t.ex. periodiseringar samt ta fram rapporter och hjälpa till med andra administrativa uppgifter.
Vem trivs här?
En utbildning inom ekonomi tillsammans med några års ekonomisk erfarenhet kan passa för detta uppdrag då det ger dig en grundläggande kunskap inom redovisning. Har du tidigare arbetat med projektadministration inom konsultverksamhet kommer du att lära dig din roll snabbt. Dina kunskaper i svenska och engelska kommer att användas flitigt då dina kontaktytor finns både inom och utanför Sverige. Excel kommer att vara ditt dagliga verktyg och har du kunskap i SAP ERP är det ett stort plus, precis som erfarenhet från företag som jobbar med konsultverksamhet. Din flexibilitet kommer att underlätta för dig då det i slutet av månaden kan bli arbetstoppar. Att du är serviceminded och duktig på att prioritera kommer att uppskattas på arbetsplatsen. Din struktur och din vilja att lösa problem kommer tillsammans med din tydliga och professionella sida att göra dig till en passande konsult för detta uppdrag!
Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden ch rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco Finance & Legal förmedlar tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar. Allt från ekonomiassistenter till ekonomichefer, verksamhetscontrollers m.fl.
Adecco har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147