Lösningsfokuserad lönehandläggare till personalkontoret

Lösningsfokuserad lönehandläggare till personalkontoret

Arbetsbeskrivning

Är du skicklig på att hantera siffror, är serviceinriktad och gillar utmaningar samtidigt som du är noggrann och strukturerad? Personalkontoret söker just nu en lönehandläggare som vill bidra med kunskap och utveckling, är det du?

I rollen som lönehandläggare på personalkontoret får du möjlighet att ingå i ett team bestående av fyra lönehandläggare. Vår löneadministration är centralt placerad och hanterar cirka 2500 löner och ersättningar till anställda och förtroendevalda. Vårt lönesystem är Visma, Personec P och till detta har vi kopplat TimeCare Planering, TimePool och WinLas.


ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar självständigt för registrering, justering och kontroller i personalsystemet. Du ser till att lagar och avtal följs samt ger kvalificerat stöd till våra chefer och medarbetare. Det ingår också att skriva olika intyg till medarbetare och myndigheter samt att arkivera lönerelaterade underlag. Arbetet förutsätter att du gillar nya utmaningar och vill utvecklas tillsammans med oss.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller lön. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av löneadministrativt arbete.

Vi söker dig som har förmågan att se detaljer och håller en hög kvalité i ditt arbete. Vi förutsätter att du har mycket god IT-kunskap och systemvana. Arbetet kräver också att du har mycket goda kunskaper i MS Office och har lätt för att lära dig nya datasystem.

Du har ett flexibelt och lösningsfokuserat tillvägagångssätt. Som person är du ansvarstagande, serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Du trivs i en arbetsgrupp som värdesätter ett gott samarbete. Du bör kunna uttrycka dig väl i svenska språket i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat i Personec P. Även erfarenhet av pensioner och försäkringar är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Hultsfreds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har valt Offentliga Jobb som rekryteringskanal för att marknadsföra våra lediga tjänster och vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Utvecklingschef Lars Gjörloff
0495-24 08 10
Ekonomichef Mats Stenström
0495-24 13 81
Facklig företrädare
0495-24 00 00
Rektor Andreas Ekberg
0495-24 08 74
Rektor Robert Westin
0495-24 08 75
Personalchef Hans Andersson
0495 - 24 13 22
Kommunchef Lars Rönnlund
0495 - 24 08 21
Personalchef Hans Andersson

eUtvecklingschef Stefan Wittlock
0495-240855

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hultsfreds kommun, Kommunstyrelse
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2021
  • Ansök senast: 29 januari 2021

Besöksadress

Personalavdelningen Hultsfred
None

Postadress

Box 500
Hultsfred, 57726

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024