Lösningsfokuserad supportmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Vi söker en serviceinriktad, pedagogisk och teknikintresserad medarbetare till vår supportavdelning. Du kommer att ingå i vårt support-team som idag består av tre personer. Vi finns tillgängliga under kontorstid när våra kunder behöver hjälp med frågor kopplat till vårt personal- och tidssystem som är utvecklat speciellt för transportbranschen. Det kan handla om allt från tekniska utmaningar, lönetekniska frågor till avtalsfrågor inom transport- och bussbranschen. Vi ansvarar också för löpande information om driftstatus och att underhålla vår kunskapsdatabas så kunden når den direkt via webben. Vid enstaka tillfällen deltar vi även i utbildningsinsatser. Kundens helhetsupplevelse är viktig för oss, vår målsättning är att ge våra kunder det de förväntar sig och lite till.

Du kommer huvudsakligen att arbeta med supportrelaterade arbetsuppgifter enligt ovan, men det finns stora möjligheter att utvecklas inom företaget både vad gäller arbetsuppgifter och ansvar. Vi ser gärna att du blir en aktiv part i vårt team, att det engagerar dig att tillsammans med oss arbeta för att utveckla och effektivisera supportverksamheten och att du vill vara med och påverka företagets utveckling och framgång.

Kvalifikationer:
Intresse för och god förståelse för teknik. Van användare av datorer och olika typer av mjukvara. Serviceinriktad, pedagogisk och en känsla för arbete med människor och kundkontakt. God förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du tycker om att analysera och lösa problem på ett kreativt sätt, och du är duktig på att lyssna och fråga dig fram till det aktuella problemet. Dessutom är du flexibel och kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och kundfrågor. Som person är du självgående, positiv, utåtriktad och tycker om att arbeta i team. Erfarenhet från tidigare supportarbete, IT, ekonomi, löneadministration samt åkeri- eller bussbranschen är ett plus men inget krav.

Organisations-/företagsbeskrivning:
transPA ett ungt tillväxtföretag med 16 anställda fördelat på 3 kontor, huvudkontor i Munkedal samt säljkontor i Karlshamn och Karlstad. 2004 lanserades transPA - ett personal- och tidssystem speciellt utvecklat för transportmarknaden. Idag är företaget och systemet marknadsledande på den svenska marknaden med drygt 500 kunder och 25 000 användare. 2014 tog man steget mot internationell etablering. Programvaran utvecklas internt och erbjuds i kombination med tjänster inom support, utbildning och löneservice. Flertalet av våra medarbetare är väl insatta i transportbranschen och de lagar och avtal som styr den.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: transPA AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 3 juli 2015

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024