Lösningsorienterad logistiker sökes till globalt företag i Västerås

Lösningsorienterad logistiker sökes till globalt företag i Västerås

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom logistik? Kanske har du jobbat med skeppning av material och haft mycket kundkontakt både inom och utanför Sverige? Då har vi en jobbmöjlighet för dig!

Uppdraget är på heltid och förväntas starta i början av maj för att hålla på tills slutet av mars nästa år. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in ditt CV.


Om tjänsten
I denna roll kommer du att arbeta med export av vår kunds produkter både inom och utanför Europa. Du kommer att ansvara för all dokumentation för export samt bokning av transporter både inom och utanför Sverige. I din roll kommer du även att ha mycket kontakt med kunder, tullar och speditörer – externt och internt. Du kommer att vara placerad på vår kunds kontor i Västerås.
Närmare kommer dina arbetsuppgifter innebära:

- Planera och boka båt-, lastbil- och flygtransporter
- Hantera tulldokument och fraktsedlar
- Skapa och skicka fakturor till kund och hantera krediteringar
- Begära in skeppningsinstruktioner från våra kunder och fraktbolag
- Korrigera felaktigheter på packlistor och fakturor
- Hantera godsmärkning, taggning samt fotografera ingående material
- Legalisering och visering av dokument hos Handelskammaren och Konsulatet
- Attestera fraktfakturor i SIW
- Reda ut felleveranser
- Hantera komplikationer vid leverans via tull, samt ansöka om återbetalning vid felaktiga tullavgifter


Vem är du?
Till denna tjänst söker vi dig i närheten av Västerås som har tidigare arbetserfarenhet av skeppning, order och spedition. Kanske har du arbetat inom logistik med import och export. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, muntligt och skriftligt. Har du tidigare erfarenhet av O365 och SAP R/3 ses detta som meriterande.
Som person är du noggrann och strukturerad med en god samarbetsförmåga. Du trivs med att jobba i team och är en person som ser lösningar istället för problem. Med ditt analytiska förhållningssätt har du en förmåga att se detaljer och nya tillvägagångssätt för att lösa kniviga situationer.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2020
  • Ansök senast: 22 april 2020

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Lageroperatör -Landskrona

Lageroperatör -Landskrona

13 maj 2024