LSS-handläggare, heltid, tillsvidaretjänst Sjöbo kommun

Arbetsbeskrivning

Inom myndighet vård-och omsorgsförvaltningen är vi ett glatt gäng som arbetar med lagstiftning och säkerställer att kommuninvånarna får en objektiv och rättssäker bedömning utifrån de individuella behoven. Inom enheten arbetar 6 som biståndshandläggare och 2 som LSS-handläggare samt 1 enhetschef.
Vi söker nu en ny medarbetare inom LSS som är sugen på ett intressant arbete med utveckling både på enheten och på det personliga planet i en lärande organisation.

Sjöbo kommuns 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!

Inom vård- och omsorgsförvaltningen ryms verksamheterna äldreomsorg, verksamhet för personer med funktionsnedsättning samt kommunens måltidsverksamhet.
Vård och omsorgsförvaltningen i Sjöbo kommun arbetar efter visionen om Ett Gott Liv Varje Dag för våra kunder.

ARBETSUPPGIFTER
Som LSS-handläggare utreder du och bedömer behov enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) utifrån de individuella behoven.
En stor del i arbetet är även att följa upp de pågående besluten, för att säkra att den enskilde får det som är beviljat och att det är av god kvalitet. Arbetet som LSS-handläggare består även till stor del om verksamhetsutveckling och samarbetar med kolleger och chefer internt och externt.
Du arbetar på ett rättssäkert sätt och förstår myndighetens uppdrag.

KVALIFIKATIONER
• Du ska vara utbildad socionom eller vid sociala omsorgsprogrammet. Det är meriterande om du har erfarenhet av LSS/myndighetsutövning.
• Körkort är ett krav då du behöver köra i tjänsten.
• Du ska kunna arbeta självständigt men även tillsammans med andra.
• Du ska ha förmågan att både självständigt och med andra fatta tydliga och välformulerade beslut. Du ska kunna organisera ditt arbete och slutföra det du påbörjat. Färdig socionom eller sociala omsorgsprogrammet.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Lisbeth Gustafsson
0416-27181

Sammanfattning

Besöksadress

27580 Sjöbo
None

Postadress

Sjöbo kommun
SJÖBO, 27580

Liknande jobb


Socialsekreterare, LSS

Socialsekreterare, LSS

27 maj 2024

Vikarierande Sektionsledare till Myndighet!

Vikarierande Sektionsledare till Myndighet!

24 maj 2024