Lugna och pålitliga assistenter sökes extra vid behov

Arbetsbeskrivning

• Du är pedagogiskt lagd och kan ta till dig information.
• Du är flexibel och prestigelös.
• Du är orädd inför utmaningar och problem; du sporras av dem.
• Du är lösningsfokuserad, du ser möjligheter istället för hinder.
• Du har stor initiativförmåga och trivs med att planera och lägga upp ditt arbete tillsammans med kund.
• Du är ansvarfull och håller vad du lovar.
• Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.
• Du är kreativ och hittar alltid nya vägar.
• Du är stresstålig och har mycket god förmåga att prioritera i ditt arbete.

Du arbetar med en MS sjuk kvinna, boendes i Tyresö och ingår i ett stort team med assistenter. Kunden har en kraftig tal/synnedsättning, muskelsvaghet, men har trots sin sjukdom en stor drivkraft att leva så aktivt som möjligt. Tak lyft och kommunikationshjälpmedel finns.

Du arbetar som personlig assistent och arbetar enligt kundens rutiner. Du har lösningsfokus för arbetsuppgifter som är utmanande, samt förmåga att ligga steget före.

Vi erbjuder dig en deltidstjänst med start omgående, du får stöd av din kundansvarige på Särnmark.

Pga kundens kommunikationssvårigheter är ett krav att du kan flytande svenska i tal och skrift.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Välkommen med din ansökan.


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB Solna
  • 4 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Individuell lönesättning
  • Deltid visstidsanställning varierande arbetstider
  • Publicerat: 14 januari 2019

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


23 april 2024

Glad personlig assistent till Handen

Glad personlig assistent till Handen

22 april 2024

22 april 2024