Målmedveten säljare som vill jobba mot befintliga kunder

Arbetsbeskrivning

Nu har du en chans att vara delaktig som säljare i ett spännande systemskifte på Hogia.

Vi letar efter dig som vill hjälpa småföretagare över hela Sverige hitta bästa systemlösningen för deras verksamhet.

Hogia Small Office AB ingår i Hogiagruppen och erbjuder småföretagare lättanvända, effektiva och flexibla lösningar för bokföring, leverantör, fakturering och lön. Vi hjälper småföretagaren att fokusera på utveckling av sin verksamhet istället för att lägga tid på krånglig administration. Vi utvecklar, säljer och erbjuder kundstöd för våra system och har idag kunder i hela landet.

Om tjänsten

I rollen som säljare på Hogia Small Office kommer du att arbeta med försäljning av HR- och ekonomilösningar mot småföretagare. Du kommer att självständigt driva försäljningsprocessen från prospektering och genomförande av webbvisning, till offert och avtal. I ditt dagliga arbete kommer du att få användning för din förmåga att skapa goda kundrelationer, samt ditt intresse för att hjälpa kunden att identifiera behov av administrativ effektivisering.

Hogia är ett kunskapsintensivt företag som sätter individen i fokus. För rätt person finns stora möjligheter att på sikt utvecklas inom Hogia-gruppen.


Är du vår blivande kollega?

För att trivas i denna roll vill vi att du har tidigare erfarenhet av försäljning i någon form samt kunskaper inom ekonomi och lön. Eftergymnasial utbildning inom sälj/marknad, egen erfarenhet som småföretagare eller erfarenhet från bygg- och industribranschen är meriterande.

Vi tror att du är lyhörd inför våra kunders behov och har vilja och energi att driva dina uppdrag för att att nå uppsatta mål, samt att du ser en fördel i att få ta ett stort eget ansvar för ditt arbete.

Du tycker om att det händer mycket i det dagliga arbetet och trivs med många samarbetspartners. I ditt dagliga arbete kommer du att ha många samarbetspartners, både kollegor inom bolaget, som övriga bolag inom Hogia, såväl som daglig kontakt med våra kunder. Det är därför viktigt att du uttrycker dig väl på svenska både i tal och skrift.




Att jobba hos oss 

Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.

 

Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 

 

 

 

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Small Office AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 14 mars 2023

Besöksadress

Hakenäs 101
None

Postadress

Hakenäs 101
Stenungsund, 44447

Liknande jobb


13 maj 2024