Manager Sales & Customer Realtions

Arbetsbeskrivning

Manager Sales & Customer Realtions
Hos oss är alla lika olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för vårt mål att ställa om till 100 procent förnybar och återvunnen energi senast år 2025. Det är ingen liten ambition och för att kunna nå dit krävs människor som vill göra skillnad och vill bryta ny mark.

I rollen som Manager Sales & Customer Relations kommer du, tillsammans med ditt team, att ansvara för E.ONs energilösningsaffär i de sex Stockholmskommuner vi är verksamma i.  Basen i vår verksamhet är vår klimatsmarta fjärrvärme och vi erbjuder flera andra produkter och tjänster som tillsammans hjälper våra kunder att nå sina klimatmål och öka sin konkurrenskraft. Du kommer ha personalansvar för 8 duktiga medarbetare som arbetar som säljare och affärsingenjörer och du samarbetar tätt med dina kollegor i Malmö, Örebro och Norrköping för att vi tillsammans ska nå våra mål.  I de kommuner vi är verksamma arbetar du för att utveckla långsiktiga relationer med våra kunder, partners och övriga samhällsbyggare för att skapa det hållbara samhället.

Du kommer rapportera till Karin Öhrström som är Head of Customer & Sales.

Karins ledarskap präglas av värme, engagemang och omsorg om medarbetarna. För henne är det viktigt att skapa team som tar stort eget ansvar för sina mål och sitt resultat, har ett genuint engagemang för hållbarhetsfrågor, affären och kunderna och vars arbetssätt präglas av öppen kommunikation och prestigelöshet.

Hennes förväntningar på dig är att du ska utveckla affären och teamet för att vi ska nå våra mål att vara helt hundra 2025. Vi tror att för att du ska lyckas med detta så behöver du ha ett ledarskap som har sin grund i samarbete, vi vinner tillsammans! Du är trygg i din roll som ledare och har förmågan att arbeta strategiskt men också gå in och stötta medarbetarna i deras arbete. Du har förmåga att sy ihop kundspecifika lösningar utifrån varje kunds behov liksom att föra en framåtriktad, strategisk dialog med aktörer inom kommun och förvaltning. För att kunna finnas där för dina medarbetare och stötta de i deras vardag behöver du ha en examen inom teknik eller ekonomi samt brinna för att leda och utveckla människor. Vi tror att för att du ska trivas hos oss så blir du motiverad, utmanad och får energi av att arbeta med kunder och komplexa affärer då det kommer vara din och teamets vardag. 

Alla är lika olika och alla är välkomna på E.ON! På E.ON arbetar vi aktivt för en ökad mångfald och jämställdhet, för vi vet att det föder goda resultat.  Därför är just DU intressant för oss.

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef,

Karin Öhrström, +46 702 296883

För frågor till våra fackliga representanter, vänligen kontakta:

Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188

Anders Berghman, Akademikerna, +46 706 535822

Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778

Kontaktpersoner på detta företaget

Se kontaktpersoner i annonsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Energilösningar AB [SE] Upplands Väsby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Monthly
  • Contract: regular. Fulltime Regular
  • Publicerat: 5 april 2019

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Street t.b.d.
Upplands Väsby, 19461

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024