Mångsidig löneadministratör till världsledande företag i Vindeln

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med löneadministration i ett världsledande företag? 
Cranab AB söker en flexibel och effektiv löneadministratör!

Cranab AB är ett världsledande privatägt verkstadsföretag. De utvecklar, säljer och producerar kranar och gripare till skogsmaskiner och kompletta maskiner för busk- och vägröjningsändamål. Cranab har i dag ca 140 anställda och omsätter ca 250 miljoner. De har också två dotterbolag, VIMEK och Bracke Forest, med ca 20 anställda i vardera bolag. Cranab arbetar kontinuerligt och långsiktigt med utveckling av nya produkter, nya tillverkningsmetoder och en effektiv och flexibel organisation.

Hur ser din arbetsdag ut

Du arbetar med administration av löner för Cranabs anställda och för de anställda i dotterbolagen, vilket blir ungefär 180 löner varje månad. Du har ett effektivt arbetssätt och har förmågan att strukturera upp processer på ett bra sätt. Du jobbar på en liten avdelning med bra sammanhållning och stor erfarenhet så det finns mycket kompetens att ta hjälp av om det behövs. Eftersom avdelningen är liten innebär det också att du har alla möjligheter att påverka din tjänst. När du kommit in i verksamheten finns möjligheten att ta mer ansvar antingen kring ekonomi- eller personalfrågor. Det är din kompetens och ditt intresse som avgör.

Vem trivs här

Du jobbar med en hög grad av kvalitet. Du vet hur viktigt det är att det du gör blir gjort i rätt tid och på rätt sätt. Du tycker att det känns utmanade att få ta ett helhetsgrepp kring löneadministrationen, du vill göra mer än att köra löner enligt färdiga underlag och tycker att det känns stimulerande att vara ett stöd i organisationen inom ditt kompetensområde. Du har en hög integritet, du är medveten om att du arbetar med känslig information. Du har dessutom ett intresse för ekonomi-, löne- och personalfrågor. Du trivs med att arbeta på en liten avdelning där alla hugger i där det behövs och där du får en möjlighet att forma din tjänst.

Du har erfarenhet av löneadministration och gärna en vidareutbildning inom området. Du har erfarenhet av att arbeta i lönesystem och meriterande är erfarenheter av Agda. Önskvärt är att du har erfarenhet av Teknikföretagens avtal.

Intresserad
Ansök redan i dag! Urvalet sker löpande eftersom tjänsten ska tillsättas snarast och det betyder att den kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Sista ansökningsdag är den 6 april.

Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta rekryteringskonsult Hanna Karlsson på hanna.karlsson@adecco.se
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Heltid tillsvidare
  • Publicerat: 20 mars 2015

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024