Mångsidig Redaktör till IT-bolag!

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en arbetsdag fylld av att organisera nyheter? Vi på Adecco Office & HR ger dig en möjlighet att få utlopp för din kreativitet  och få dina idéer genomförda! Uppdraget är ett konsultuppdrag som börjar omgående och pågår i minst tre månader, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och kunden har sitt kontor i Akalla.

Hur ser din arbetsdag ut?
Avdelningen ansvarar för de innehållstjänster som byggs och utvecklas i Microsofts ekosystem /plattformar med innehåll från källor i hela världen .

Redaktörstjänsten innebär att man arbetar efter ett schema med såväl morgon, kvälls och helgjobb.Arbetet som redaktör  innebär att du ansvarar lokalt för ett eller flera medieområden och att du kontinuerligt uppdaterar verktygen och innehållet. Du är även den lokala experten på medieområden och delaktig i planering och utveckling av dessa. Nyhetsbevakning inom områden som Nyheter, Nöje, Sport, Ekonomi, Livsstil med mera hör till den dagliga verksamheten, samt att beställa och publicera videor. Som Redaktör behöver du kunna föra dig väl på både svenska och engelska i såväl tal som skrift vilket är grundläggande för rollen. Vidare krävs att du är kommunikativ då du på daglig basis har kontakt med bland andra innehållsleverantörerna. Att vara kreativ och trygg i nyhetsprioritering, rubriksättande samt bildval är själva hörnstenen i arbetet.

Att med hjälp av statistikverktyg som finns till förfogande vara insatt i hur sidvisningar och klick fungerar är en del av redaktörskapet. I redaktörsrollen gäller det även att du känner dig bekväm med att se hur statistiken rör sig under dagen och förändras, samt snabbt agerar därefter. Du bör även ha viss förståelse för annonsaffären och kommersiella samarbeten.

Vem trivs här?
Du som har jobbat som redaktör kommer att känna igen dig i rutinerna. Du som har en journalistisk utbildning och tre års erfarenhet av arbete som redaktör kommer att ha lätt för att sätta dig in i arbetet men samtidigt utmanas. Din goda nyhetsbedömning och ditt brinnande engagemang för att driva produkten framåt kommer att komma väl till pass i denna tjänst. Har du en mycket god kommunikationsförmåga (bl.a. utmärkt engelska) kommer du att kunna utföra dina uppgifter med goda resultat. Då du på daglig basis arbetar i Photoshop är det bra om du har grundläggande kunskaper inom detta område.

Har du arbetat i SAP och andra ekonomisysten samt med Work Shops kommer du att nå målen. Dina gedigna kunskaper och erfarenheter av Microsoft Office samt ditt genuina tekniska intresse blir också till stor hjälp. Har du skinn på näsan, är orädd och trivs med många bollar i luften är denna tjänst något för dig. Vidare är du framåt och bekväm med att ta för dig!

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag som ska tillsättas omgående och pågår i minst tre månader. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden ch rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco Office & HR förmedlar tjänster på olika nivåer inom områdena administration, HR, sälj- och marknad, Supply Chain m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många innovativa mindre företag. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid, tidsbegränsat uppdrag
  • Publicerat: 26 mars 2014

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


13 februari 2024

7 februari 2024

28 januari 2024

25 januari 2024