Marketing Automation Specialist

Arbetsbeskrivning

Vi på Tre tror att livet blir roligare om man upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Varmt välkommen till Tre.

Om Lojalitet

Vi investerar tungt i vår lojalitets-avdelning med ambitionen att bli nummer 1 bland svenska operatörer när det gäller riktad digital kommunikation och kundupplevelse. Syftet är att våra kunder ska blir de mest nöjda i branschen och att vi förtjänar våra kunders lojalitet.

Vi söker dig som vill vara med och driva utvecklingen inom lojalitet, CRM och kundupplevelse tillsammans med oss på 3. Detta innebär att vi måste ligga i framkant vad gäller kundinsikt, analys, teknik och kommunikation.

 Dina arbetsuppgifter

Som marketing automation specialist är du en central spelare i kundbearbetningen idag och ännu mer framåt. 3 är just nu i utvärderingsfasen av ett nytt omni / kampanjhanteringsverktyg där du får en unik chans att vara med och påverka. Hos 3 kommer du att få arbeta med många olika digitala kanaler, med stora datamängder och du behöver kunna stretcha dig för att vara i framkant de närmaste åren inom kundbearbetning, kundupplevelse och digital kommunikation. Hela Lojalitetsavdelningen består av 10 personer. Lojalitetschefen ingår i konsumentaffärens ledningsgrupp.

 Din roll innefattar arbetsuppgifter

• Omvandla strategier till konkret kundkommunikation och interaktion i systemet
• Bygga målgruppsurval samt designa flöden och kampanjer tex integration mot kampanjsidor (ad-hoc och automatiserade, logik för personalisering)
• Utför testning av kommunikation för att uppnå bästa möjliga utfall och lärande
• Utför uppföljningar samt bygger kampanjuppföljningsrapporter
• Kravställning mot BI/IT vad gäller data som föder kampanjsystemet
• Ansvar för att förstå och optimera användandet av kampanjverktygen
• Löpande delta i förbättringsprojekt tex förbättra kampanjprocessen


Vem tror vi att du är?

Erfarenhetsmässigt ser vi gärna att du har:

• Teknisk bakgrund (tex systemvetenskaplig) med stort kommersiellt intresse ELLER kommersiell bakgrund (tex marknadsföring) med stort tekniskt intresse
• Gärna tidigare erfarenhet av kampanjhantering i liknade roll (tex kampanjtekniker eller inom riktad digital kommunikation till slutkonsument)
• Meriterande, men inget absolut krav, är erfarenhet av SAS CI, Sales Force och/eller Adobe Marketing Cloud (eller andra liknande verktyg)


Som person tror vi att du har ett stort intresse för datadriven kommunikation och kundupplevelse och brinner för att kombinera detta med att nå företagets mål. Du är proaktiv och gå från egen ide till genomförande. Detta kombinerar du med ett strukturerat och analytiskt sätt att hantera uppgifter. Du triggas av att kontinuerligt förbättra arbetssätt för att säkerställa att 3 ligger i framkant. Du tycker även att det är roligt att sprida förståelse för kampanjverktygen inom teamet samt uppskattar att jobba tvärfunktionellt.

Intresserad?

Varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten så tveka inte att höra av dig till Christian Sundgren, Head of Consumer Loyalty.

*LI-PRIORITY

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Wigh

Niklas Fehrm

Anna Eriksson

Daniel Angvik
+46735226609
Johannes Boson

Emelie Linheden

Mattias Eriksson
+46735 43 87 70
Martin Adolfsson

Maria Enocksson

Dick Sannehag

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 3
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 23 januari 2018

Besöksadress

Lindhagensgatan 98
None

Postadress

Lindhagensgatan 98
Stockholm, 10425

Liknande jobb


SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024