Marketing automation specialist

Marketing automation specialist

Arbetsbeskrivning

Ta del av vårs kunds spännande transformationsresa som senior Marketing Automation-specialist. Skapa automatiserade kunddialoger och leda kampanjoptimering för att maximera kundnytta. Låt kreativiteten flöda. Start är i april så sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är mitt i en datadriven transformationsresa och söker en senior Marketing Automation-specialist inom CRM och digital kundinteraktion. Du kommer att leda arbetet med att säkerställa att kunderna får relevant kommunikation vid rätt tidpunkt och kanal, samtidigt som du automatiserar och optimerar kunddialoger. Du arbetar i ett tvärfunktionellt team med fokus på att förbättra kundresan och optimera vår kunds lönsamhet. Möjligheterna till personlig och professionell utveckling är stora i denna roll, samtidigt som du får vara med och forma framtiden för vårt arbetssätt.

För att lyckas i rollen har du en förmåga att arbeta självständigt och ta ett helhetsansvar kring dina arbetsuppgifter och du kommer med egna idéer och tar initiativ till förbättring av såväl kundflöden som konvertering. Du brinner för datainhämtning och kombinerar teknik och analys med kreativitet, engagemang och förståelse för kunden och kundupplevelsen.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt konsultuppdrag till t.o.m. 2025-03-31
- Möjligheten att arbeta för en av Sveriges största livsmedelskedjor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för kampanjimplementering/marketing automation i ett agilt marknadsteam
* Planera, utveckla, programmera, förvalta och följa upp riktade kampanjer och kunddialoger
* Optimera dialoger för att säkerställa högsta möjliga relevans i målgruppen och nivå av personalisering
* Ansvara för att sätta upp automatiserade och triggerbaserad kunddialoger
* Initiera och ansvara för att relevanta tester, t.ex. A/B-tester, genomförs och följs upp
* Orkestrera kundkommunikationen omni-kanal så att den blir så effektiv och relevant som möjligt
* Ansvarig för att följa upp marknadsaktiviteter inom definierade områden samt föreslå förändringar för att bättre kunna uppnå fastställda KPI:er


VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetat med marketing automation i ett par år alternativt har gedigen CRM/BI bakgrund och stort intresse i data-driven marknadsföring
- Arbetat med ny teknik inom marknadskommunikation
- Kan arbeta självständigt och till viss del leda en mindre grupp och utveckla inom området.
- Goda kunskaper i Svenska och engelska både i skrift och tal

Det är meriterande om du har
- Kunskap och erfarenhet av något MA-verktyg, gärna Bloomreach.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Analytisk
- Initiativtagande
- Lösningsfokuserad
- Kreativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2024
  • Ansök senast: 21 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023