Marketing Lead till Cosmo Consult i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Do you want to change your perspective?

COSMO CONSULT är verksamt som konsulter i affärssystemslösningar baserade på Microsoft Dynamics produktsvit. Vi levererar lösningar inom privat sektor till distribuerande, tillverkande och retailföretag, Våra kunder omsätter typiskt ca 150 – 900 MSEK men vi har även större företag än så som kunder. Företaget omsätter idag ca 95 MSEK och har 60 anställda. COSMO konsult är idag Sveriges tredje största partner in Microsoft Dynamics NAV. Läs mer om COSMO CONSULT på https://se.cosmoconsult.com/

Vårt moderbolag COSMO Group är Europas största partner inom Microsoft Dynamics med ca 950 anställda. Vår största marknad är Tyskland. COSMO Group finns även med dotterbolag i Frankrike, Österrike, Schweiz, Spanien och Latinamerika. COSMO Group är expansivt, lönsamt och har vuxit kraftigt med bibehållen lönsamhet de senaste åren.

• Vill du skapa förändring?
• Har du huvudet fullt av bra idéer?
• Är du målfokuserad?


Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en Marketing Lead

Arbetsuppgifter:

Vår synlighet på den svenska marknaden är begränsad och vi anställer nu därför en Marketing Lead med tydligt fokus på att öka vår synlighet mot både potentiellt nya kunder och arbetssökande. Tillsammans med vår marknadsassistent, som du även kommer vara närmaste chef för, är du ansvarig för att driva vårt marknadsarbete framåt, både på ett strategiskt och operativt plan.

I rollen som Marketing Lead kommer du vara ansvarig för att:

• Proaktivt driva marknadsarbetet på COSMO CONSULT
• Driva och koordinera marknadsprojekt med tillhörande aktiviteter t.ex. kampanjer och mässor/events
• Skapa content för t.ex. pressreleaser och referenscase
• Driva vår närvaro i sociala medier, främst LinkedIn och Youtube


På COSMO CONSULT arbetar vi tvärfunktionellt och du kommer arbeta tätt tillsammans med både sälj- och konsultorganisation samt tillsammans med HR gällande t.ex. Employer Branding. Du kommer rapportera direkt till VD/säljchef.

Kvalifikationer du bör ha:

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av marknadsarbete och nu är sugen på att axla rollen som ansvarig för vår marknadsfunktion. Då tjänsten innebär personalansvar ser vi det som meriterande om du haft någon form av ledaransvar sedan tidigare t.ex. i en roll som projektledare, teamlead eller dylikt.

Du känner förmodligen igen dig i adjektiv som självgående, driven och idérik samt är en person som självständigt kan driva marknadsaktiviteter och skapa content. Vidare bör du ha en god förståelse av marknadsföring via sociala medier och vi ser gärna att du har ett intresse för Employer Branding.

Då tjänsten innebär en del översättning av marknadsmaterial från engelska till svenska vill vi att du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Koncernspråket är engelska men då våra ägare återfinns i Tyskland är kunskaper i det tyska språket meriterande, dock inget krav.

Vad vi erbjuder dig:

• Laganda: Det som också är speciellt med COSMO CONSULT är den starka tron på laganda. Hos oss är du aldrig ensam och den vänliga atmosfären gör det enkelt att fråga om hjälp. Vår framgång är alltid lagets framgång!
• Frihet: Balans mellan privatliv och arbete viktigt och därför är våra arbetstider givetvis flexibla och familjevänliga. Vi är en framtidsorienterad organisation med högt i tak och korta beslutsvägar.
• Förmåner: Våra anställda är det viktigaste vi har och därför vill vi på COSMO CONSULT erbjuda det allra bästa till våra medarbetare! Vi har ett fördelaktigt förmånspaket med bl.a. friskvårdsbidrag, pensionslösning, sjukvårdsförsäkring mm. Med hälsa och välmående som ett fokusområde har vi en alldeles egen sportförening som anordnar aktiviteter under året. Utöver detta så träffas vi givetvis under trevliga tillställningar såsom konferenser mm.


Om ovanstående låter intressant är du välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag! Vi går löpande igenom ansökningar och kallar till intervju. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök via https://se.cosmoconsult.com/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-tjanster/ 

Frågor angående tjänsten besvaras av: Senior HR Lead Åsa Törngren

Kontakt : Åsa Törngren, Senior HR Lead +46 8 7998660

Rålambsvägen 17 112 59 Stockholm

Sökord: Varumärkesbyggnad, Marknadsföring, Sociala Medier, Employer Branding

Kontaktpersoner på detta företaget

Agneta Hårte

Bengt Arwidson

Olle Badman
08-400 27 903 0736-26 05 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OPTIMUM HUMAN RESOURCES AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 26 mars 2018

Besöksadress

SVARTMANGATAN 16
STOCKHOLM

Postadress

SVARTMANGATAN 16
STOCKHOLM, 11129

Liknande jobb


Senior UX Copy

Senior UX Copy

3 maj 2024

WaterAid söker en strategisk kommunikatör

WaterAid söker en strategisk kommunikatör

26 april 2024