Marknad & Säljchef, Destination South Lapland

Arbetsbeskrivning

Marknad och säljchef (MC) för gemensamt projekt Destination South Lappland (DSL) Åsele, Dorotea, Strömsund och Vilhelmina kommuner.

Anställningsform: Projektanställning tom 30/6-2018
Tillträde: 1a september 2015, eventuellt tidigare enligt ök

Tjänstens omfattning: 70-80%
Placering: Stockholm

Övriga projektmedarbetare: Destination Manager(DM) samt 3 stycken Säljare/Informatörer.

Tre säljare ska rekryteras under sensommaren med tillträde i oktober 2015, dessa personer ska fokusera på kundbearbetning för destinationen och med information inom destinationen. Se separat Kravprofil. Dessa personer skall ha sin bas i någon av kommunerna enligt ovan, målet är att ha en representant inklusive DM per kommun.

Marknad och Sälj-funktionen behålls i Stockholm och denna person är övergripande arbetsledare för säljarna och är också ansvarig för marknad/aktivitetsplan/budget. Rapportering sker till DM eller styrelse enligt senare ök.

Vi söker en Marknad & Säljchef (MC) som har erfarenhet av att arbeta både i politiska och kommersiella organisationer, en social och säljande arbetsledare med goda kunskaper inom marknadsföring, destination och turism.

En ödmjuk men målinriktad arbetsledare som vet hur medarbetare ska växa och vilka verktyg som behövs för framgång inom turistbranschen. Att också ha förmågan att kunna driva projektet mot kortsiktiga och långsiktiga mål samt vara i balans för alla 4 kommuners bästa ser vi som självklarhet.

Vår MC ska vara kommunikativ i tal och skrift, en person som är van att stå på barrikaderna och själv kunna skapa skriftlig officiell information.

Fokus i arbetet är såklart att leda säljarna till succé och att positionera Destination South Lapland (DSL) i rätt sammanhang gällande marknadsföring så att trafiken till vår region ökar märkbart, året runt:

Mer bokningar skapar fler arbetstillfällen.
Glada turistföretag skapar bättre produkter.
Nöjda kunder kommer tillbaka och tillsammans mognar vi som turistdestination, vi ska skapa god och långsiktig kommunikation mellan företagen i DSL och höja deras gemensamma röst i riktning till de målgrupper och marknader vi valt ut.

I tjänsten ingår även att planenligt hålla turistföretagen och övriga företag i destinationen uppdaterade och engagerade, detta är en viktig del av jobbet för hela projektgruppen och ansvaret i detta är delat på alla 5 medarbetare i nära dialog med respektive kommuns Turistbyrå och Näringslivskontor.

Vi ser oss som ett modernt destinationsbolag där medarbetarnas ålder och kön balanserar väl och skapar bästa förutsättningar för framgång.

Vi söker en MC som har skarpa nätverk inom destinationen, både kommunalt och hos turistföretagen. Vi vill också att vår MC har upparbetade relationer hos de andra destinationerna inom INTILL samt med region Västerbotten.

Att vår MC kan sina kanaler och vet vilka positioner som krävs är viktigt och självklart vill vi se att vår MC känner de viktigaste nuvarande återförsäljarna av turism i regionen och att hen även har kännedom om kommande återförsäljare som etablerar sig.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalansvarig Kristina Lövgren
0942-14030
LR Knut Hassel
0942-140 93
Ordf. Kultur- och utbildningsnämnden Kenneth Holmqvist
0942-101 10
Kommunchef Staffan Berggren
0942-140 11
Vision Marie Jansson-Andersson
0942-141 45
Lärarförbundet Martin Jönsson
0942-400 08
Förskolechef-Rektor Nicklas Nilsson
0942-14103 0706148827
Rektor Pernilla Oscarsson
0942-14102
Näringslivschef Bengt Strömgren
0942-14080
Samordnare Gunilla Bohm-Mikaelsson
0942-14113

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dorotea kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Projektanställning
  • Publicerat: 30 juli 2015

Besöksadress

Storgatan 40
None

Postadress

Storgatan 42
Dorotea, 91781

Liknande jobb


26 april 2024

B2B Category Manager

B2B Category Manager

25 april 2024

Aktiv Försäljningschef Sverige

25 april 2024