Marknads- och försäljningsassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en medarbetare till marknads- och försäljningsavdelningen för uppdrag i Västmanland. För rätt person finns goda möjligheter för utveckling inom företaget. Tillsättning sker enligt överenskommelse men allra senast i sommar. 

Dina arbetsuppgifter
Din roll som medarbetare till marknads- och försäljningsavdelningen är bred och du blir spindeln i nätet. Du kommer bland annat att:

Arbeta mot olika avdelningar inom verksamheten och vara ansvarig kontaktperson när order kommer in.
Hjälpa till att koordinera säljrelaterade aktiviteter för att nå uppsatta mål.
Att ansvara för dokumentation, främst på engelska. Du förbereder arbete åt salesteam och agerar som administrativ support. 
Översätta rapporter och ta fram statistik och KPI:er.
Att registrera inköpsorder i systemet för nya kunder
Vara ansvarig för att offerterna som går iväg till kund är korrekta. 
Vara delaktig i möten för olika avdelningar, samt vara behjälplig att göra presentationer
Koordinera mässor och vara ansvarig för ta fram material såsom broschyrer och annat material



Din bakgrund
Vi ser att du som söker är nyexaminerad från högskola/universitet inom relevant område, och vill ta steget ut i arbetslivet. Du är exempelvis civilekonom med ett starkt teknikintresse eller har en civilingenjörsbakgrund. Du bör ha kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift, samt goda kunskaper i Word, Excel och PowerPoint. Har du erfarenhet av CRM system är det meriterande. Tyska kunskaper är meriterande men ej ett krav. Har du även erfarenhet av något serviceinriktad arbete ser vi det också som en fördel

Dina egenskaper
Du har ett sinne för affärer och är nyfiken på att lära dig nytt och utvecklas.
Du är strukturerad i ditt arbetssätt och kan lätt sortera information så att du kan prioritera dina arbetsuppgifter och din vardag på ett effektivt sätt.
Du är analytisk som person, ser snabbt helheten och även detaljerna i ett uppdrag. 
Du är en trygg och säker person som känner dig bekväm med att arbeta självständigt och ibland agera på egen hand. Du vågar ta initiativ när det krävs
Då du arbetar mot flera avdelningar och har många kontakter på företaget är det viktigt att du är flexibel och kan kommunicera på ett bra sätt
Du är lösningsfokuserad och strävar efter att nå uppsatta mål på ett gediget sätt.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren. Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att skaffa bred erfarenhet och arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. Söker du en arbetsplats som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas som konsult på Randstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Randstad
  • Kontrakt Heltid
  • Publicerat: 13 mars 2015

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


22 april 2024